گروه همایون پرنیا به سرپرستی و آهنگسازی حسین پرنیا و خوانندگی فاضل جمشیدی در شب اول سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجردر تالار ایوان شمس قطعاتی در آواز بیات اصفهان اجرا کردند.

جمشیدی و پرنیا به اصفهان رفتند

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، گروه همایون پرنیا به سرپرستی و آهنگسازی حسین پرنیا و خوانندگی فاضل جمشیدی در شب اول سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجردر تالار ایوان شمس قطعاتی در آواز بیات اصفهان اجرا کردند.

اجرای گروه همایون پرنیا در شب اول اجراهای سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر عصر چهارشنبه در تالار ایوان شمس با چهار بخش آوازی، چهار تصنیف، و یک تکنوازی به روی صحنه رفت.

برنامه با آوازی بر روی غزلی از مولانا آغاز شد و سپس با تصنیف عشق و بهانه با غزلی از هوشنگ ابتهاج ادامه پیدا کرد.
چهار تصنیف این رپرتوار بر روی غزلیات ابتهاج و رهی معیری بودند و آوازها بر روی اشعاری از مولانا، خیام و محمد علی بهمنی به اجرا گذاشته شد.

متاسفانه بروشور ارائه شده حاوی نام نوازندگان نبود که این مسئله را می‌توان از جمله نقاط ضعف این برنامه دانست.

با وجود اینکه این اجرا دقیقا همان قطعات و رپرتوار و ترتیب آلبوم «این نیز بگذرد» را دنبال کرد، ارکستراسیون این اجرا کمی متفاوت از سازبندی مورد استفاده در آلبوم بود.

کلیت اجرا نیز ضعیف بود و از خواننده گرفته تا اعضای گروه اجرای ژوستی به روی صحنه نبردند که به احتمال زیاد و آنچنان که از ناهماهنگی و دینامیک ضعیف گروه هویدا بود، تمرین به اندازه کافی با گروه انجام نشده بود خواننده هم در کمترین آمادگی برخوردار بود.

این درحالی بود که آهنگ‌های انتخابی این اجرا از زیبایی خاصی و با سلیقه برای این اجرا انتخاب شده بودند لیکن ارکستر آن ارکستر همیشگی نبود حتی زمانیکه به تقاضای حضار قطعه معروف و به یاد ماندنی «گل‌پونه‌ها» را که با صدای مرحوم ایرج بسطامی در خاطره ایرانیان جاودانه شده، که از ساخته‌های حسین پرنیاست، این قطعه هم نتوانست آنچنان که باید اجرا شود و کامل دل مخاطبان بنماید.

سیما مافیا، نصرت امیری، رضا بنفشه‌خواه، بیژن بیژنی، رسول مرادی، داوود حیدری، کامران کوهستانی، غلامرضا جابرانصاری و پوران وفادار از جمله هنرمندان و چهره‌های هنری شناخته شده حاضر در اجرای امشب گروه پرنیا بودند.

حسین پرنیا آهنگساز، نوازنده سنتور و سرپرست گروه، فاضل جمشیدی آواز، صائب کاکاوند و ساسان بازگیر تار، سهیل سان‌احمدی بم‌تار مجید یحیی‌نژاد عود، سیاوش الهی‌نیا رباب، میلاد مرادی کمانچه، احسان لیوانی نی، پژمان پرنیا تنبک و سازهای کوبه‌ای و رامین ملکی دف، اعضای گروه پرنیا را تشکیل می‌دادند.

لازم به ذکر است همین اجرا ۲۸ بهمن در خرم‌آباد به روی صحنه خواهد رفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.