سعید نمکی با بیان اینکه با وجود فشار تحریم‌ها در کل سال ۹۸ تدارک داروی مورد نیاز مردم دیده شده است، شایعه خصوصی‌سازی بیمارستان‌های علوم پزشکی را نیز تکذیب کرد.

داروهای مورد نیاز برای سال ۹۸ تأمین شده است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سعید نمکی وزیر بهداشت امشب در حاشیه افتتاح طرح‌های بهداشتی درمانی در اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین اورژانس‌های کشور، مرکز ICU و چند مرکز دیگر که به دست متخصصان توانمند ساخته شد، امشب در اهواز افتتاح شد. این مراکز می‌تواند گره‌گشای مناسبی برای مردم منطقه باشد، همچنین مراکز جدید دیگر در روزها و سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: دولت مصمم است از خوزستان به عنوان استانی که در ۸ سال دفاع مقدس مرزداری کرد، به شکل خاصی حمایت کند؛ همچنین تصمیم داریم در ادامه طرح تحول سلامت، در توسعه زیرساخت‌های خوزستان قدم‌های بزرگی را برداریم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: قرار است در پایان این سفر به همراه نمایندگان استان، نقشه راه توسعه استان به خصوص در زیرساخت‌های بهداشت و درمان بررسی شود.

وی گفت: در روستاها نیز در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت، پایگاه‌ها و مراکز سلامت کارهای بزرگی را ساماندهی می‌شود.

نمکی ضمن تکذیب شایعه خصوصی‌سازی بیمارستان‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: قطعاً به بخش خصوصی فرصت کار خواهیم داد، ولی سعی می‌شود سرانه مورد نیاز برای حمایت از بیماران، حتی در بخش خصوصی به‌گونه‌ای پرداخته شود که کوچک‌ترین فشاری به مردم در هزینه‌های کمرشکن سلامت وارد نشود.

وی افزود: در بخش آموزش دانشگاه علوم پزشکی نیز بحث خصوصی‌سازی وجود ندارد، اما در بحث آموزش در قسمت‌هایی که دولت سرمایه‌گذاری نکرده، از جمله رشته‌های پرستاری و کاردانی، آمادگی داریم که مشارکت بخش خصوصی به‌گونه‌ای به کار گرفته شود که فشار بر دانشجو وارد نشود.

وزیر بهداشت گفت: در خصوص تأمین دارو برای بیماران خاص و صعب‌العلاج و بقیه بیماران مشکلی به نام کمبود دارو وجود ندارد و با تمهیداتی که اندیشیده شده، با وجود فشار تحریم‌ها در کل سال ۹۸ تدارک داروی مورد نیاز مردم دیده شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.