رئیس کمیسیون اقتصادی، ‌سرمایه‌گذاری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: استفاده از فرصت‌ها و مزیت‌های موجود در سکونتگاه های روستایی حاشیه حریم شهر مشهد، راهکار عملی ساماندهی این مناطق در کوتاه مدت است.

استفاده از مزیت‌های روستاهای مشهد برای ساماندهی این مناطق

به گزارش قد آنلاین، «احمد نوروزی» با بیان اینکه هر یک از این روستاها دارای موقعیت و امکانات متمایزی است، اظهار کرد: در این روستاها به اقتضای پتانسیل آن می‌توان مجتمع‌های تولیدی، دامپروری، کشاورزی، توسعه گلخانه‌ها و کشت گیاهان زینتی، ایجاد مجموعه‌های گردشگری، تفریحی، آموزشی و ... از اراضی موجود استفاده مطلوب کرد.

شهردار اسبق مشهد ادامه داد: با ایجاد انتفاع اقتصادی برای مالکان اراضی این مناطق، علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای ساکنان، از تغییر کاربری زمین‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز نیز جلوگیری خواهد شد.
وی بر ضرورت به رسمیت شناختن روستاهای حاشیه حریم تاکید کرد.
عضو کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مهم‌ترین نکته این است که برای این روستاها به‌عنوان مجموعه‌ای که افراد زیادی درون آن زندگی می‌کنند، طرح و برنامه‌هایی در جهت بهبود شرایط زندگی به اجرا درآورده و به منظور بازدهی حداکثری آن، تمامی امکانات و تلاش خود را به کار گیریم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.