مازندران- سیدعلی اصغر محمودی از بدهکاری ۵۰۰ میلیارد تومانی کارفرمایان به این سازمان خبر داد.

کافرمایان ۵۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی مازندران بدهکارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدعلی اصغر محمودی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران (ظهر پنج شنبه) در سالن اجتماعات تامین اجتماعی شعبه بابلسر در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه کارفرمایان ۵۰۰ میلیارد تومان به این سازمان بدهکارند، اظهار کرد: از این میان نساجی مازندران ۶۰ میلیارد و شهرداری ساری ۲۳۹ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند.

وی افزود: شهرداری ساری ۱۰۰ میلیارد تومان تامین اجتماعی را بدهکار کرد و این درحالیست که تنها برای یک ساختمان ۱۰ میلیارد تومانی که با تجاری مسکونی استفاده اداری شد، ۲۵ میلیارد تومان جریمه درنظر گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه استانداری مازندران تصمیم نامه ای را مبنی بر اینکه حل اختلاف شهرداری و تامین اجتماعی در صلاحیت استانداری نیست، در پاسخ به سوال قدس آنلاین مبنی بر چگونگی استفاده از ابزارهای قانونی برای وصول مطالبات اداره کل، خاطرنشان کرد: تاکنون ۷ نشست تخصصی برای حل این مساله برگزار کردیم و در حال حاضر پروند مذکور در مراجع ذیصلاح در دست بررسی است.

۵۷ درصد مازندرانی ها تحت پوشش تامین اجتماعی اند

محمودی با اعلام اینکه در قبل از انقلاب اسلامی تنها ۹۰ هزار بیمه شده داشتیم، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در مازندران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که ۵۷ درصد جمعیت استان را در بر می گیرد.

وی از وجود ۱۳۵ هزار مستمری بگیر در مازندران خبر داد و افزود: ماهانه ۲۵۰ میلیارد تومان به بازنشستگان و مقرری بگیران بیمه بیکاری پرداخت می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران تاکید کرد: علیرغم همه فشارها، تاکنون حقوق بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شده است.

تعداد بیکاران مقرری بگیر کاهش نیافته است

محمودی با اعلام اینکه با تحت پوشش بودن ۱۰۴ هزار کارگاه رتبه چهارم در کشور را دارا هستیم، یادآور شد: این درحالیست که در قبل از انقلاب اسلامی تنها ۱۵ هزار کارگاه تحت پوشش بودند.

وی با بیان اینکه تمام کارگاه ها لیست بیمه شدگان خود را بصورت الکترونیکی دریافت می کنند از وجود ۱۱ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری در مازندران خبر داد و گفت: تعداد بیکاران تحت پوشش کاهش نیافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران به رشد ۲۵۰ درصدی تعداد شعب استان مازندران نسبت به سال ۵۷ اشاره کرد و افزود: تعداد شعب این سازمان در پیش از انقلاب ۸ شعبه بود که در حال حاضر به ۲۸ شعبه رسیده است.

۲۶ صنف از یارانه دولت استفاده می کنند

محمودی با اعلام اینکه ۲۶ صنف از یارانه دولت برای استفاده از خدمات بیمه ‌ای تامین اجتماعی استفاده می ‌کنند، خاطرنشان کرد: مقرر شده بود دولت یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور را بیمه کند و از این میان، بیش از ۵۴ هزار کارگر ساختمانی در مازندران از این خدمات برخوردار شدند.

وی یادآور شد: در استان مازندرن یکهزار و ۵۹۰ نویسنده، خبرنگار و هنرمند از کمک دولت برای بیمه شدن برخوردار شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران از الکترونیکی شدن بازرسی از کارگاه ها خبر داد و گفت: با این اتفاق، کارفرمایان بصورت آنلاین از بدهی های خود خبردار می شوند.

محمودی افزود: در قالب طرح کرامت رضوی، ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از بازنشستگان و خانواده هایشان در پوشش ۳۹ کاروان به مشهد مقدس اعزام شدند.

جذب نیرو بدون مجوز استخدام انجام نمی شود

وی از افتتاح ساختمان ۳ شعبه در قائم شهر، بابل و گلوگاه خبر داد و یادآور شد: ۳ شعبه جدید نیز در شهرهای ساری، بابل و آمل و ۲ شعبه اقماری در بلده و رستمکلا ایجاد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در پاسخ به سول قدس آنلاین در رابطه با چگونگی جذب نیروها در این اداره کل خاطرنشان کرد: طی پنج سال گذشته هیچ جذب نیرویی بدون مجوز استخدام و خارج از ضابطه صورت نگرفت و در برخی موارد جذب موقت و شش ماهه برای جایگزینی نیروهایی که از استعلاجی زایمان استفاده کردند، انجام شد.

محمودی در پاسخ به پرسش دیگر قدس آنلاین در رابطه با چگونگی حسابرسی از شرکت ها گفت: بر حسب دستور کتبی معاون اول رئیس جمهور و رئیس اقتصاد مقاومتی و بر اساس یکسری شاخص ها، حسابرسی شرکت ها از ۱۰ سال به یکسال آخر فعالیت شان کاهش یافت.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.