فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی مشهد گفت: نیروی هوایی اجازه نخواهد داد چشم هیچ بیگانه و طمع کاری به ایران اسلامی باز شود.

نیروی هوایی اجازه نمی دهد چشم دشمن به خاک ایران باز شود

به گزارش قدس آنلاین ، سرهنگ حمید مصطفوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شداظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به برکت تلاش های اقشار مختلف و خون شهدا حاصل شد و بخشی از تاریخ انقلاب مربوط به ارتش و همافران است. 

وی افزود: بیعت  خلبانان و کارکنان نیروی هوایی با امام راحل چند روز پیش از پیروزی انقلاب باعث شد تا کمر رژیم پهلوی شکسته شود و سپس دیگر نیروهای ارتش نیز به انقلاب مردم پیوستند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی مشهد بیان کرد: پس از تهاجم رژیم بعث عراق به کشور، نیروی هوایی در ۲ مرحله عملیات ویژه برخی پایگاه های ارتش عراق بمباران و سیلی سختی به آنها زده شد و روز پس از شروع جنگ نیز طرح کمان ۹۹ اجرا شد و شبانه ۲۰۰ فروند از هواپیماها پادگان ها و مراکز نظامی حساس عراق را مورد هدف قرار دادند. 

مصطفوی گفت: وقتی رژیم بعثی دید نیروی هوایی ایران فعال است تجهیزات خود را به دورترین نقطه از مرز ایران منتقل کرد و با این وجود یکی از بزرگترین عملیات های هوایی به عنوان« حمله به اچ ۳» طراحی و اجرا شد و ۸ فروند بمب افکن با ۴ مرحله سوختگیری ضربات سنگینی به نیروی هوایی عراق زدند. 

وی بیان کرد: یکی دیگر از افتخارات نیروی هوایی شکستن دیوار صوتی بغداد پیش از برگزاری اجلاس سران در این شهر توسط دو فروند جنگنده ایرانی به فرماندهی شهید دوران بود که موجب شد این اجلاس به دهلی نو منتقل شود.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی مشهد تاکید کرد: ماموریت نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس تنها بمباران مواضع دشمن نبود و انتقال رزمندگان و مهمات به خط مقدم توسط هواپیماهای ترابری این نیرو انجام می شد. 

مصطفوی گفت: پس از ایجاد جهاد خودکفایی در نیروی هوایی و استفاده از تجربه گرانبهای ۸ سال دفاع مقدس تجهیزات لازم بومی سازی شد و امروز بدون نیاز به شرق و غرب با انجام رزمایش ها و تولید تجهیزات از جمله ساخت هواپیمای جنگنده صاعقه و کوثر به موفقیت های خوبی رسیده ایم. 

وی تاکید کرد: نیروی هوایی اجازه نخواهد داد چشم هیچ بیگانه و  طمع کاری به ایران اسلامی باز شود و ما تا آخرین قطهر خونمان از مرزهای این کشور دفاع می کنیم.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.