معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با اعلام خبر تدوین شیوه‌نامه میزبانی فرهنگی زائران محروم و زیارت اولی، گفت: از این پس هیچ کاروان زیارت اولی بدون روحانی به مشهد اعزام نخواهد شد.

هیچ کاروان‌ زیارت اولی از این پس بدون روحانی به مشهد اعزام نخواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی در حاشیه برگزاری گردهمایی توجیهی و آموزشی مسئولین کانون‌های خادمیاری حوزه زیارت دفاتر نمایندگی آستان قدس در سراسر کشور که در زائرسرای کرامت مشهد برگزار شد، گفت: با هدف خدمت به زائران نیازمند و محروم بارگاه منور رضوی و برای استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگی این آستان مقدس، از این پس هیچ کاروان زیارت اولی بدون روحانی همراه به مشهد اعزام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال ۹۵ تاکنون حدود یک میلیون زائر زیارت اولی به همت آستان قدس رضوی به مشهد مقدس مشرف شده‌اند، افزود: به طور متوسط روزانه هزار زائر زیارت اولی محروم از سراسر کشور توسط آستان قدس رضوی وارد مشهد می‌شوند، که برای استفاده از این ظرفیت کم نظیر برای ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) از این پس همراه تمام کاروان‌های زیارت اولی یک روحانی نیز خواهد بود.

خاکسار با تأکید بر اینکه زائر محوری اصل حاکم بر تمام امور آستان قدس رضوی است، به اهداف اجرای این طرح اشاره و عنوان کرد: این طرح در راستای تبلیغ، ترویج و تبیین سبک زندگی رضوی، تقویت بنیه اخلاقی، اعتقادی، ایمان و ایجاد روحیه امید و نشاط، ارائه مفهوم صحیح از زیارت و توسل، زمینه‌سازی برای ارتباط مستمر زائران با آستان قدس رضوی و تسهیل ارائه خدمات فرهنگی به زائران زیارت اولی و محروم اجرا می‌شود.

وی در خصوص شیوه انتخاب روحانیون برای کاروان‌ها توضیح داد: روحانیون کاروان‌ها با استفاده از ظرفیت کانون‌های خادمیاری مبلغین و بر اساس شاخص‌های ابلاغی و پس از گذراندن دوره آموزشی و جلسات توجیهی انتخاب می‌شوند.

طرح میزبانی فرهنگی زائران محروم و زیارت اولی(مبدأ تا مبدأ) با همکاری معاونت امداد مستضعفان و سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی برای کاروان‌های مهر درخشان رضوی اجرایی می‌شود.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.