امام جمعه نیشابور گفت: برپایی میز خدمت در نماز جمعه این شهرستان موجب افزایش رضایتمندی شهروندان و تزریق نشاط عمومی شده است.

تزریق نشاط عمومی با برپایی میز خدمت در نماز جمعه

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: پس از مطرح شدن موضوع حضور بیشتر مدیران در بین مردم و پاسخگویی سریع و بی‌واسطه ارباب رجوعان، با همکاری دستگاه‌های مختلف و هماهنگی ستاد نماز جمعه مقرر شد میز خدمت ادارات به صورت دوره‌ای در محل برگزاری نماز جمعه مستقر شود.

  حضور مدیران در مساجد حاشیه شهر

وی ادامه داد: همچنین اقدام دیگری نیز در راستای پاسخگویی بیشتر مدیران صورت گرفته که بر اساس آن مدیران ادارات در مساجد حاشیه شهر حضور پیدا می‌کنند و مشکلات اهالی منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد که توانسته در بهبود شرایط و روند پاسخگویی‌ها تأثیر مثبتی داشته باشد. امام جمعه نیشابور اظهار داشت: در کنار میز خدمت ادارات که متغیر است تعدادی میز خدمت ثابت نیز در نماز جمعه وجود دارد که شامل میز خدمت پزشک و مشاور حقوقی، میز پاسخ به مسائل دینی و میز سلام کتاب می‌باشد. همچنین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هر هفته تعدادی از پرستاران و پیراپزشکان در مصلای نماز جمعه حاضر شده و خدماتی از قبیل تست فشار و قند خون را که از جمله مشکلات جدی همه شهروندان بوده و مراقبت اساسی می‌خواهد، انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تاکنون بیش از ۳۰ میز خدمت در نماز جمعه نیشابور برپا شده و در مواقعی برخی ادارات علاوه بر نوبت خود، برای خدمت‌رسانی بیشتر در محل مستقر می‌شوند که نمونه آن حضور چند هفته اخیر اداره ثبت احوال شهرستان برای خدمات شناسنامه‌ای و کارت ملی است.

وی افزود: استقبال مردم و ادارات از این طرح بسیار خوب بوده و تأثیر آن در امور روزمره ادارات نیز مشهود است چراکه کارکنان ادارات با یکبار تجربه اثرات میز خدمت، لذت خدمت سریع به شهروندان را تجربه کرده‌اند و تلاش دارند تا در امور روزانه خود نیز این روند را ادامه دهند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.