رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: دبیرخانه دائمی هنر حماسی در حوزه هنری خراسان رضوی راه‌اندازی شد.

دبیرخانه دائمی هنر حماسی در حوزه هنری خراسان رضوی راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، میثم مرادی بیناباج صبح امروز در مراسم معارفه مهدی ابراهیمی، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: حوزه هنری خراسان رضوی همواره یکی از مراکز فعال، خوشنام و اثرگذار در جریان هنر انقلاب بوده که این مهم نخست به برکت برخاستن این حوزه از متن انقلاب اسلامی و سپس به سبب بهره‌گیری از هنرمندان اصیل و انقلابی بوده که با فعالیت‌هایی جریان‌ساز منجر به رویش‌های مستمر در هنر انقلاب شده‌اند.

مرادی با اشاره به جوان‌گرایی در حوزه هنری خراسان رضوی تصریح کرد: میانگین سنی کارکنان حوزه هنری استان حدود 30 سال است که معنی آن فعالیت نسل سوم انقلاب در یک مرکز هنر انقلابی است که خوشبختانه کارشان مورد تایید و اعتماد نسل اول انقلاب نیز هست.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی افزود: از جمله فعالیت‌های راهبردی حوزه هنری استان در یکسال اخیر تشکیل «دبیرخانه هنر حماسی» است. در سال‌های اخیر جریان هنر و ادبیات کشور به سمت ادبیات تغزلی و عاشقانه و بعضا روشنفکری گرایش یافته، درحالی که انقلاب اسلامی خاستگاهی حماسی و در تقابل با استکبار دارد؛ لذا هنر مطلوب انقلاب اسلامی، هنر حماسی است تا بر پایه آن روح دلیری، پایمردی، دشمن‌ستیزی در جامعه منتشر شود.

مرادی ادامه داد: «نخستین جایزه داستان‌های حماسی» از مهم‌ترین برنامه‌های این دبیرخانه است که با استقبال بسیار خوب داستان نویسانی از سراسر کشور همراه بود و سال آینده از تولیدات و آثار حاصل از آن، رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: احیای هویت انقلابی در فعالیت‌های هنری از برنامه‌های جدی ما در یکسال گذشته بود که در این راستا تلاش کردیم موضع خود را نسبت به اتفاقات پیرامونی و جریانات هنری موجود مشخص کنیم و در برابر وقایع کشور و خارج از کشور نظیر زلزله کرمانشاه، پیروزی جبهه مقاومت در برابر جریان تکفیری داعش و حمله موشک سعودی به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی و... بی‌تفاوت نباشیم چرا که اگر غیر از این باشد، با روح عدالت‌خواهی و استکبارستیزی انقلابی منافات دارد.  

وی با اشاره به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب موسوم به گام دوم انقلاب، تصریح کرد: ایشان در بیانیه خود بشارت‌ها و تکالیفی را برای جوانان درباره توجه به آینده و راهبردهای تحقق تمدن نوین اسلامی بیان کرده‌اند که باید آنها را به عنوان نقشه راه خود قرار دهیم. 

مرادی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین ماموریت ما در حوزه هنری کادرسازی و تربیت نیرو است، گفت: باید استعدادهای ناب و همسو را شناسایی و زمینه رشد و پرورش آنها را فراهم کنیم. در این راه باید به برخی پایگاه‌های مهم اجتماعی نظیر مساجد به عنوان سنگر انقلاب توجه بیشتری شود که امیدواریم با حضور آقای ابراهیمی به عنوان معاون فرهنگی هنری این مهم محقق شود.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: امروز یک نیروی تازه نفس، توانمند و انقلابی به مجموعه حوزه هنری اضافه می‌شود که واقف به ظرفیت و اعتبار حوزه هنری در عرصه فرهنگی و هنری استان است. همچنین ایشان به واسطه فعالیت‌اش به عنوان رئیس دبیرخانه شوراهای اجتماعی محلات مشهد مقدس، ارتباط خوبی با بدنه فرهنگی و اجتماعی شهر دارد. 

وی تصریح کرد: باید ناظر به رویکردهای هنر انقلاب، در راستای شناسایی استعدادهای جدید بیش از گذشته تلاش کنیم که آقای ابراهیمی به واسطه شناخت افراد، مجامع و تشکل‌های فرهنگی مختلف در سطح شهر و استان این مزیت را به حوزه هنری اضافه می‌کنند. 

در ادامه، بهروز رحیمی، مسئول دبیرخانه هنرهای حماسی حوزه هنری استان، با تاکید بر ضرورت شناخت و پرورش استعدادها به ویژه در حاشیه شهر مشهد، گفت: شهدای هنرمند و هنرمندان ایثارگر بسیاری در این شهر فعالیت داشته و دارند که باید یاد و آثار آنان برجسته شود.

در پایان این نشست، مهدی ابراهیمی، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خراسان رضوی، گفت: حوزه هنری داشته‌ها و ظرفیت‌های بزرگی دارد که بزرگترین آن‌ها رویکردهای انقلابی است و مقام معظم رهبری نیز تعابیر قابل توجهی درباره این نهاد مطرح کردند. امیدوارم با ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه اقدامات اثرگذاری را دنبال کنیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.