معاون وزیر خارجه کویت می‌گوید که عکس جمعی در کنار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست ورشو به معنای تغییر موضع کویت درباره عادی‌سازی روابط با این رژیم نیست.

کویت: عکس جمعی در ورشو به معنای عادی سازی روابط با اسرائیل نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت با تأکید بر مخالفت این کشور با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت که گرفتن عکس جمعی در نشست ورشو به معنای تغییر موضع کویت نیست.

الجارالله در واکنش به انتقاد فعالان شبکه‌های اجتماعی از گرفتن عکس جمعی در کنار نتانیاهو در نشست ورشو گفت: «کویت بنا به دعوت آمریکا و لهستان که ارتباط تنگاتنگی با این کشورها دارد، در این نشست شرکت کرد همچنانکه دستور کار نشست هم به آینده امنیت و ثبات غرب آسیا مربوط بود.»

وی افزود که عاقلانه نیست مسائل مربوط به غرب آسیا از جمله قضیه فلسطین و روند سازش در این نشست بررسی شود و کویت در آن شرکت نداشته باشد.

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، جارالله همچنین تصریح کرد: « شرکت کویت در این نشست برای دفاع از مسئله فلسطین بوده نه کوتاهی درباره آن و موضع روشن و قاطع ما درباره فلسطین در محافل بین‌المللی و شورای امنیت اعلام شده است.»

وی اشاره کرد که کویت بارها تأکید کرده که آخرین کشوری خواهد بود که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اقدام خواهد کرد و آن هم پس از تحقق عادلانه و فراگیر قضیه فلسطین بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی، طرح صلح عربی و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی صورت خواهد گرفت.

این مقام کویتی ضمن اشاره به اینکه موضع کویت در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تغییری نکرده است، افزود که «چنانچه موضع ما تغییر کند راه‌های زیادی برای اعلام آن وجود ندارد نه با گرفتن عکس جمعی در کنفرانسی که اسرائیل نیز در آن حضور دارد.»

معاون وزیر خارجه کویت همچنین گفت که کویت در کنار بقیه اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس در نشست ورشو شرکت کرده بود و سطح مشارکت این کشورها حتی بیشتر از کویت بود.

وی تصریح کرد که «هر کس تصور می‌کند تغییری در موضع قاطعانه کویت در خصوص مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رخ داده است، در توهم بسر می‌کرد و هر کس این تغییر موضع را در گرفتن عکس جمعی تفسیر می‌کند، در اشتباه است.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.