رئیس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی تاکید کرد کودتای طراحی شده از سوی آمریکا در کشورش با شکست مواجه شده است.

مادورو: کودتای واشنگتن در ونزوئلا شکست خورده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد کودتای طراحی شده از سوی واشنگتن در این کشور با شکست مواجه شده است.

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به حمایت واشنگتن از خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا که ماه گذشته در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا معرفی کرد، در مراسم بزرگداشت ۲۰۰ امین سالگرد سخنرانی اعلام کرد کاخ سفید به بن بست رسیده است، کودتا شکست خورده است.

مادورو همچنین آمریکا را متهم به جلوگیری از برگزاری مذاکرات میان دولت و مخالفان ونزوئلا متهم کرد. او با اشتباه خواندن اقدام واشنگتن گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خاطر مشاوران خود مرتکب چنین اشتباهاتی می‌شود.

رئیس جمهور ونزوئلا افزود امپراتوری یانکی‌ها از قدرت سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک خود برای تحمیل یک حکومت دست نشانده از طریق یک کودتای دیکتاتوری استفاده می‌کند. مادورو تاکید کرد که کشورش ۹۳۳ تن کمک دارویی از روسیه، چین و کوبا دریافت کرده است. وی تاکید کرد ونزوئلا گدا نیست و شرایط اقتصادی این کشور بهبود خواهد یافت.

در ۲۳ ژانویه خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور معرفی کرد. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از گوایدو حمایت می‌کنند. این در حالی است که مردم ونزوئلا چند ماه گذشته در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. آمریکا و چند کشور غربی دیگر بلافاصله پس از این اقدام، اعلام کردند گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.