خراسان شمالی- سید عقیل مرتضوی گفت: مرحله نخست مطالعات سد قردانلو نیز با هدف تامین آب مورد نیاز صنعت منطقه در دست انجام است که در صورت تصویب مطالعات و تخصیص منابع آب مورد نیاز، ورود به مرحله بعد قابل انجام خواهد بود.

مطالعه سدهای دربند و قردانلو برای مدیریت آب استان ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از مدیریت روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، مهندس سید عقیل مرتضوی سرپرست شرکت آب منطقه ای این استان، از تصویب مطالعات مرحله نخست سد دربند در این استان خبر داد و گفت: مطالعه دو سد دربند و قردانلو برای مدیریت منابع آب این استان بسیار مهم است.

ویاعلام کرد: مرحله نخست مطالعات سد دربند، هفته جاری تصویب شده است و یکی از اهداف این سد، تامین پنج میلیون متر مکعب آب شرب مورد نیاز ۹۵ هزار نفر از ساکنان پنج شهر و ۳۹ روستای منطقه تا افق سال ۱۴۲۵ است.

مرتضوی اجرایی شدن سد دربند را منوط به تسریع در تصویب نهایی مطالعات و اختصاص اعتبارات بودجه ذکر کرد.

وی گفت: مرحله نخست مطالعات سد قردانلو نیز با هدف تامین آب مورد نیاز صنعت منطقه در دست انجام است که در صورت تصویب مطالعات و تخصیص منابع آب مورد نیاز، ورود به مرحله بعد قابل انجام خواهد بود.

تاکنون در استان خراسان شمالی هفت سد با مجموع حجم مخزن ۲۲۱ میلیون متر مکعب آب ساخته شده است که این سدها آب کشاورزی مورد نیاز حدود ۲۲ هزار هکتار از زمینهای پایین دست و بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب آب شرب مورد نیاز شهرهای بزرگ استان را تامین می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.