عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در خصوص گرانی بی‌ضابطه گوشت و هوشمندسازی توزیع این ماده پروتئینی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی باید توزیع کالا بر مدارهوشمندسازی باشد و باید به سمت کالابرگ الکترونیکی برویم که زیرساخت این امر در کشور فراهم است.

کشف ۱۶ تن گوشت ارزان قیمت در یک چلوکبابی!

رضا شیران خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها اطلاعات خانوارهای کشور را در اختیار دارد و نزدیک به ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند و بانک‌ها نیز اعلام کرده‌اند زیر ساخت‌های الکترونیکی در اختیار دارند که خانوارها می‌توانند خرید الکترونیکی داشته باشند و جمعیت کشور می‌توانند از طریق کارت‌های الکترونیکی یا کارت یارانه خود سهمیه کالاهای اساسی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است را خریداری و تهیه کنند.

وی یادآور شد: این اقدام موجب می‌شود چند اتفاق خوب رخ دهد، اول اینکه افراد و اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد یقین خواهند داشت همان میزان سهمیه‌ای که برای آن‌ها تعیین شده است، به دستشان خواهد رسید و شاهد تشکیل صف‌های کمتری خواهیم بود و کالا به طور مستقیم به مصرف کننده می‌رسد. در دومین اتفاق نیز ما می‌توانیم نیاز واقعی کالاهای اساسی کشور را مشخص کنیم که در حال حاضر سه عدد ۱۸، ۱۴ و ۱۰ میلیارد دلار اعتبار برای تأمین کالاهای اساسی کشورعنوان می‌شود که با اجرای این سیستم نیاز دقیق کشور مشخص می‌شود که احتمالاً ۱۰ میلیارد دلار اعتبار، بیشتر نیاز نخواهیم داشت.

 وعده‌های بی عمل

وی ادامه داد: در سال جاری به میزان کافی ارز برای تأمین کالاهای اساسی اختصاص یافته است و طرحی با عنوان کالابرگ الکترونیکی در مجلس آماده و مطرح شد که رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس اعلام کرد هیچ مشکلی برای رسیدن کالا به دست مردم وجود نخواهد داشت اما طرح کالابرگ الکترونیکی اثر روانی بر مردم خواهد داشت و با این صحبت‌ها این طرح در مجلس رأی نیاورد و آن چیزی که در عمل می‌بینیم، هیچ کدام از وعده‌ها عملی نشده است.

وی تصریح کرد: در موضوع گوشت نیز میزان واردات گوشت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر نیست و توزیع نامناسب گوشت ارزان قیمت موجب شده است ۱۶ تن گوشت ارزان قیمت در یک چلوکبابی کشف شود در حالی که باید این میزان گوشت بین صدها خانوار توزیع شود نه در یک چلوکبابی که نشان دهنده توزیع نا مناسب گوشت است و تا زمانی که سیستم توزیع هوشمند نشود و کالاهای اساسی به دست مردم نرسد شاهد اتفاق اخیر در بازار خواهیم بود.

  پیشگیری ارجح بر درمان

شیران خراسانی افزود: دولت متأسفانه در این موضوعات نه چابک است و نه از یک هوشمندی و خرد تبعیت می‌کند و نباید بگذاریم بحران ایجاد شود و پیشگیری ارجح بر درمان است. چرا باید بگذاریم مردم ما برای تأمین کالاهای خود در صف بایستند و روزنامه‌های خارجی تصاویر آن را منعکس کنند و اگر فکر اساسی برای این موضوع نکنیم شرایط بدتر خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.