شب گذشته ۴۰ زوج دانشجو انقلابی از سراسر استان خراسان رضوی پیوند خود را به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد جشن گرفتند.

مراسم ازدواج ۴۰ زوج دانشجو خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، شب گذشته ۴۰ زوج دانشجو انقلابی از سراسر استان خراسان رضوی به مناسبت چهل سالگی انقلاب، طی مراسمی با عنوان «جشن عروسی ازدواج شیرین» پیوند خود را در دانشگاه فرهنگیان مشهد جشن گرفتند؛ این مراسم به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد.

جوانان ازدواج را آسان بگیرند

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب، رئیس جدید نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، در خصوص این جشن گفت: حرکت جشن ازدواج زوج‌های انقلابی یک حرکت بسیجی و انقلاب بود که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت.

مهدوی نسب ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد پایه گذار این جشن ماندگار و مهم بود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد مشهد بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای نسل جوان بحث ازدواج است، اما امروز بحث سخت گیری خانواده‌ها باعث شده است که برای ازدواج جوانان مانع تراشیده شود؛ ازدواج دانشجویی با شعار ازدواج آسان و مقابله با همین تفکر غلط شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: بعد از جشن ازدواج دانشجویان قرار است که کارگاه‌های مهارتی برای این زوج‌های جوان برگزار شود تا از لحاظ مهارتی زوج‌ها آموزش‌های لازم را ببینند.

مهدوی نسب تشریح کرد: در سرفصل کارهای دفتر نهاد در دانشگاه‌ها بحث ازدواج دانشجویی وجود دارد؛ نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به بحث همسرگزینی، کمک در امر ازدواج و موضوع تربیت فرزند ورود می‌کند و سعی می‌کند دانشجویان را در این زمینه‌ها کمک کند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد مشهد  در پایان گفت: از جوانان می خواهم ازدواج را سهل بگیرند و همچنین از پدر و مادرها می خواهد که دانشجویان را کمک کنند که بتوانند ازدواج کنند.

دولت ها نسبت به اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان بی توجه هستند

امیر عامری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، بیان کرد: متاسفانه دولت‌ها نسبت به اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان بی توجه هستند و عملا برای تسهیل ازدواج جوانان گام‌های اساسی برداشته نشده است.

عامری ادامه داد: با این حال و باتوجه به این موضوع نقش نهادهای مختلف در ورود به مسئله ازدواج جوانان پررنگ‌تر می‌شود، تشکل‌های دانشجویی هم باید در بحث ازدواج جوانان نقش آفرینی کنند و به همین منظور امروز بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد جشن ازدواج ۴۰ زوج جوان دانشجو را ترتیب داده است که در این زمینه حداقل نقش خود را ایفا کرده باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد افزود: امروز فرهنگ سازی مناسبی در خصوص ازدواج صورت نگرفته و علاوه بر اینکه کاستی‌هایی در ارتباط با تسهیل مقوله ازدواج وجود دارد متاسفانه برخی خانواده‌ها هم به سمت ازدواج‌های تجملاتی روی آورده اند و این مسئله باید با فرهنگ سازی حل شود.

وی در پایان گفت: سعی می‌کنیم با همکاری نهادهای فرهنگی مشهد از این قبیل برنامه‌های فرهنگی در بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد بیشتر برگزار کنیم.

نقش تشکل‌های دانشجویی در تسهیل ازدواج دانشجویی بیشتر شود

ساجده اسبوچین مسئول اجرایی مراسم ازدواج ۴۰ زوج انقلابی دانشگاه‌های خراسان رضوی هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، اظهار کرد: ما در این برنامه به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، برای چهل زوج انقلابی ازدواج آسانی را ترتیب دادیم.

اسبوچین ادامه داد: هدف ما از اجرای این برنامه این بود که اعلام کنیم در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران جوانان نسل جدید مثل گذشته پای آرمان‌های خود ایستاده اند و آماده هستند در راه انقلاب جهاد کنند.

مسئول اجرایی مراسم ازدواج ۴۰ زوج انقلابی دانشگاه‌های خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی ازدواج برای جوانان سخت شده است، اما بازهم جوانان انقلابی با روحیه و توکلی که به خداوند دارند پا در این عرصه می‌گذارند و ازدواج می‌کنند به همین منظور نقش تشکل‌های دانشجویی و حتی تشکل‌های فرهنگی کشور در حمایت از این جوانان باید بیشتر شود.

وی اظهار کرد: بیشتر حمایت‌های مالی این برنامه توسط خیرین تامین شده بود و همچنین بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) هم در این امر ما را یاری کردند.

قطعا در شرایطی که عموم فعالیت‌های تشکل های دانشجویی محدود به فضای فعالیت‌های سیاسی شده است، پرداختن به مسائل فرهنگی این چنینی توسط یک تشکل دانشجویی می‌تواند به ارتباط موثرتر و پیوند بیشتر دانشجویان با تشکل‌های دانشجویی کمک کند.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.