معاون وزیر خارجه روسیه پس از سخنرانی امروز "مایک پنس" در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: دیگر تردیدی وجود ندارد که آمریکا برای پیشبرد اهداف خود، بدون توجه به عواقب مخرب آن برای امنیت جهانی، هر اقدامی انجام خواهد داد.

ریابکوف: آمریکا برای رسیدن به اهداف خود امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (شنبه) در پایان سخنرانی "مایک پنس" معاون رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ در جمع خبرنگاران یادآور شد، واشنگتن برای رسیدن به اهداف مورد نظر به  هر اقدامی دست می‌زند و در این راستا اهمیتی نمی‌دهد که این اقدامات برای امنیت جهانی چه عواقب خطرناکی به همراه داشته باشد.

به گفته ریابکوف، اظهارات بسیار تند معاون رئیس جمهوری آمریکا در باره ایران و ونزوئلا، کاملا قابل پیش بینی بود.  

این دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد: «با شنیدن سخنرانی کامل مایک پنس، دیگر هیچ تردیدی باقی نمی‌ماند که طرف آمریکایی برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود، به هیچ وجه به بهای این اقدامات و هر نوع عواقب مخرب آنها برای سیستم امنیت بین المللی توجهی ندارد.»

ریابکوف یادآور شد: «از سخنان پنس می‌توان نتیجه گرفت، آمریکا از اخراج دیپلمات‌های روسی از این کشور در رابطه با قضیه مسمومیت سرگئی اسکریپال افتخار می کند.»

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «البته ما به هر نوع اقدام واشنگتن پاسخ متقارن خواهیم داد. هرچند این مسئله نتیجه کار خود ما نیست. به عقیده ما به گونه دیگری نمی‌توان با اقدامات آمریکا برخورد کرد.»

مایک پنس در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، ایران را «اصلی ترین حامی تروریسم در جهان» نامیده و اعلام کرد که آمریکا برغم خارج کردن نیروهایش از سوریه، حضور نظامی خود در منطقه را با قدرت حفظ خواهد کرد. وی از کشورهای اروپایی خواست تا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شوند. معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا "خوان گوایدو" را بعنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت بشناسد. علاوه بر این، وی موضع گیری قاطع همه کشورهای اروپایی در خصوص طرح ساخت خط لوله گاز «جریان شمالی-2» را خواستار شد.  

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.