رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نشست ورشو صرفا شامل چند سخنرانی بی محتوا بود که نشان داد آمریکا ملعبه دست یک گروهک تروریست قرار گرفته است.

لاریجانی: دولت پاکستان باید پاسخگوی حادثه زاهدان باشد

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهارداشت: لازم است از حضور شگفت انگیز ملت بزرگوار ایران در ۲۲ بهمن تشکر و سپاسگزاری شود، چرا که حضوری ارزشمند و ذی‌قیمت برای امنیت ملی و منافع ملی کشور است که با هوشمندی ملت عزیزمان تحقق یافت.

وی با اشاره به حادثه تروریستی در منطقه خاش سیستان و بلوچستان ادامه داد: این حادثه که منجر به شهادت برادران مجاهد سپاه شد، ملت ما را داغدار کرد که به خانواده معظم این عزیزان و مردم شریف استان اصفهان تسلیت عرض می کنم و از همت آنان در تشییع جنازه باشکوه این عزیزان سپاسگزاری می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت پاکستان باید پاسخگوی این اقدام باشد، چرا که این گروهک در سرزمین آنان طراحی و اقدام کرده است و همچنین وزارت خارجه و دستگاه های امنیتی باید پیگیری جدی کنند و پاکستان هم نمی تواند در این موضوع غیرمسئولانه برخورد کند.

لاریجانی بیان کرد: با همه احترامی که برای دولت و همسایه خود یعنی پاکستان قائل هستیم، اما این گونه رفتارها سطح همکاری دو کشور را به شدت مخدوش خواهد کرد.

وی درباره نشست ورشو گفت: اقدام عجولانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در کنفرانس سبک ورشو نشانگر دست خالی آنان بود و این همه سروصدا نتیجه ای جز چند سخنرانی تکراری و بی محتوا نداشت که نشان داد آمریکا ملعبه دست یک گروهک تروریستی قرار گرفته است.

لاریجانی افزود: یک گروهک تروریست قرار دارد و با تخیلات در صحنه دیپلماسی ظاهر شده است و پیش از آنکه آمریکا و اسرائیل برای ایران فضاسازی کنند، خود را در قلمرو بین‌المللی نفله و بی‌مقدار کردند.

وی همچنین از پیام ستروگ و خردمندانه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب تشکر کرد و اظهار داشت: این پیام از محتوای غنی برای آینده انقلاب اسلامی برخوردار است و اجزای منسجم آن، مسیر حرکت کشور را برای حکمرانان و ملت مشخص می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای تحقق این پیام، اقدامات لازم را طراحی و در اختیار کمیسیون‌های تخصصی قرار دهد.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.