یزد - حمیدرضا پایدارفر گفت: هدف موسسأت خیریه ، کمک به جامعه هدف بهزیستی است واین موسسات می توانند بخش زیادی از آسیب های جامعه را کاهش دهند .

موسسات خیریه بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهند

حمیدرضا پایدارفر رئیس اداره بهزیستی اردکان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: هدف موسسأت خیریه ، کمک به جامعه هدف بهزیستی است و موسسات خیریه به دنبال این هستند به افرادی که در برهه ای از زمان دچار چالش هایی شده اند کمک کنند تا بتوانند به وضعیت عادی برگردند و این می تواند بخش زیادی از آسیب های اجتماع را کاهش دهند.

وی با تاکید براهمیت گسترش مبحث خیرجمعی و مسولیت اجتماعی در جامعه افزود : موسسات خیریه در جامعه نقش بسیار مهمی در ارتقای کیفیت زندگی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر دارند، به‌گونه‌ای که  مراکز و موسسات تحت نظارت و به ویژه موسسات خیریه بازوی توانمند بهزیستی در خدمت رسانی به جامعه هدف به شمار می روند و باید از توانمندی و ظرفیت خیرین در امر توسعه خدمت رسانی به جامعه هدف نهایت استفاده را نمود.

پایدارفرتصریح کرد : با برنامه ریزی مناسب و جذب داوطلبان و همیاران افتخاری شامل متخصصین در گروههای اشتغال، آموزشی، فرهنگی و مشارکت خیرین در امر توسعه کارآفرینی و اشتغال مددجویان می توان شرایط لازم جهت بهره مندی کلیه افراد جمعیت مورد حمایت را ، از اشتغال پایدار فراهم کرد.

وی ادامه داد : حیطه فعالیت موسسات خیریه که از بهزیستی مجوز دریافت کرده‌اند ، موضوعات مختلفی چون پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ساماندهی کودکان کار و خیابان ، کمک به دانش آموزان نیازمند و خانوداه‌های آن‌ها، جمع آوری کمک های مردمی و توزیع آن در میان نیازمندان و مواردی از این دست را در بر می‌گیرد.

وی خاطر نشان ساخت : بهزیستی اردکان خدمات پیشگیرانه، حمایتی، توانبخشی و توانمندسازی خود را از طریق ۱۷ مهد کودک ، ۱۱ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل ، ۱۰ موسسه فعال در حوزه پیشگیری و سه موسسه خیریه همکار به آحاد مردم و مددجویان ارائه می کند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.