‌البرز- پیمان دانش کار آراسته با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ هزار دانشجو در سطح مراکز دانشگاهی علمی کاربردی البرز تحصیل می کنند، ‌گفت: ۴ مرکز جدید به فعالیت های توسعه ای دانشگاهی علمی کاربردی البرز افزوده خواهد شد.

افزوده شدن ۴ مرکز جدید به دانشگاه علمی‌کاربردی البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پیمان دانش کار آراسته  رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز عصر شنبه در حاشیه برگزاری نخستین جشن دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از یکصد نفر فارغ التحصیلان منتخب مراکز دانشگاهی علمی کاربردی البرز تقدیر شده است این در حالی است که در کنار آن از دانشجویانی که در جشنواره های مختلف فرهنگی موفق به کسب مقام شده اند نیز تجلیل کرده ایم.

وی افزود: بر اساس تعداد دانشجویان و با احتساب تعداد فارغ التحصیلانی که هر کدام از مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان البرز هستند ظرفیت و سهمیه را برای معرفی فارغ التحصیلان منتخب تعیین کرده ایم که در این خصوص نسبت به آن اقدام کرده اند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز با بیان اینکه در هر کدام از مراکز علمی کاربردی البرز نیز مراسمی جداگانه و به منظور تجلیل از تمامی فارغ التحصیلان این دانشگاه برگزار می شود، افزود: شاخصه هایی که ملاک انتخاب دانشجویان منتخب بوده است موفقیت هایی است که آنها در زمان تحصیل در حوزه های مختلف کسب کرده اند.

دانش کار آراسته گفت: تعدادی رشته تحصیلی جدید به ظرفیت مراکز دانشگاهی ما افزوده شده است به گونه ای  هر مرکز از یک تا ۵ رشته جدید بر حسب ظرفیت خود خواهد داشت.

‌وی ادامه داد: در مقابل یک سری رشته هایی که از گذشته در دانشگاه علمی کاربردی ‌بود و ظرفیت شغلی جامعه برای این موارد پر شده است قاعدتا از مجموعه رشته های دانشگاه حذف شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی مهارتی و شغل محور است، گفت: در نتیجه این اهداف اگر شغل مورد نظر در بازار اشباع شده باشد به یقین در آن رشته دانشجویی نمی پذیریم و در مقابل بر حسب نیاز جامعه رشته های جدیدی تدوین و تصویب شده و به اجرا گذاشته می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز به فعالیت های توسعه ای برای افزایش تعداد مراکز دانشگاه علمی کاربردی در البرز اشاره کرد و گفت: ۴ مرکز جدید به این ظرفیت ما در البرز افزوده خواهد شد که امیدواریم برای سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ بتوانیم برای برخی از آنها شروع به کار کنیم و از طریق سازمان سنجش جذب دانشجو برای این مراکز داشته باشیم.

وی افزود: در حال ۲۷ هزار دانشجو در سطح مراکز دانشگاهی علمی کاربردی البرز تحصیل می کنند که بخشی از آنها فارغ التحصیل می شوند، از سویی آمادگی پذیرش ۱۲ هزار دانشجوی جدید را داریم.

 دانش کار آراسته ادامه داد؛ اگر افرادی علاقمند به تحصیل در رشته های مهارتی باشند می توانند در دانشگاه علمی کاربردی رشته های موردنظر خود را پیدا کنند و پشت در این دانشگاه نمی مانند.

این مسئول  با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس عملکرد دانشجو در دیپلم های نظام های آموزشی تحصیلی مدارس انجام می شود، گفت: مطابق با عملکرد سوابق تحصیلی و مشخصاتی که نیاز دانشگاه علمی کابردی برای پذیرش در یک رشته دانشگاهی است ثبت نام متقاضیان تحصیل انجام می شود و از طریق سازمان سنجش پذیرش صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در این میان اگر فرد متقاضی از سوابق تحصیلی خوبی برخوردار باشد و در رقابت برای پذیرش در ظرفیت ما قرار گیرد  بدون شرکت در کنکور ثبت نام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز گفت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که با آموزش و پرورش داریم نسبت به معرفی مراکز علمی کابردی در هنرستان ها برای جذب دانش آموزان سال اخر اقدام می کنیم.

وی اضافه کرد: از امسال برنامه هایی برای دانشجویان دانش آموزان دوره اول متوسطه داریم که از پایه ششم دبستان وارد دبیرستان شده اند و قصد ما معرفی ظرفیت های دانشگاه عامی کاربردی به این دانش آموزان است تا با آینده شغلی مناسب برای خود آشنا شوند.

دانش کار آراسته در پایان با بیان اینکه از پنل های اطلاع رسانی از جمله ارسال پیامک نیز برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های دانشگاه علمی کاربردی استفاده می کنیم، ‌گفت:  در مناسبت هایی از جمله هفته هایی که به نام  مشاغل است و یا در یک زمان های خاص پذیرای حضور دانش آموزان ور مراکز علمی کاربردی هستیم تا با ظرفیت های ما اشنا شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.