رئیس اتحادیه صنف رستوران ، چلوکباب ، آشپزخانه ، کباب و حلیم خراسان رضوی با اشاره به گرانی بسیار زیاد ارزاق و مواد اولیه این صنف گفت :در حال حاضر هر ماه به درخواست اعضا ۱۵تا۲۰پروانه کسب را باطل می کنیم.

۱۵تا۲۰نفر از اعضا هرماه پروانه کسب خود را باطل می کنند/ریزش ۳۰ تا۵۰ درصدی مشتری  در رستوران ها

حسن امیریان در گفت وگو با قدس آنلاین با بیان اینکه از خردادماه سال جاری نرخنامه جدیدی به اعضا داده نشده،اظهار داشت:از تیر  ماه که روند افزایش قیمت گوشت و دیگر مواد اولیه صنف ما آغاز شد تاکنون نرخنامه جدیدی را به ما نداده اندو این در حالی است که هم صنفی های ما از این امر بسیار متضرر شده اند.

نرخ جدید یک هفته دیگر

وی با اشاره به اینکه  متأسفانه شاهد ضرر و زیان همکارانمان در این صنف هستیم، اما در مقابل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده هیچ ترتیب اثری در خصوص تقاضای افزایش نرخ از جانب ما را نداده است، خاطرنشان کرد: در چهار ماه اخیر رستوران‌داران در حال زیان‌دهی بوده و به نظر من اگر این روند ادامه یابد مردم نخواهند توانست غذای سالمی را در رستوران‌ها پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه در خردادماه گوشت تقریباً کیلویی ۵۰هزار تومان بود،اما اکنون به بیش از ۹۰هزار تومان رسیده است،ادامه داد:برای جبران این ماباالتفاوت ۴۰هزار تومانی هم صنفی های ما یا باید کم فروشی کنند و یا اینکه بالاجبار برای بیش از این متضرر نشدن پروانه کسب خود را ابطال کنند.

رئیس اتحادیه رستوران داران و چلوکبابی ها در ادامه خاطرنشان کرد: ما مجددتقاضای نرخنامه جدید را به کمیته نرخ گذاری متشکل از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان،سازمان صمت ومجامع امور صنفی و اتحادیه رستوران داران مشهد ارائه دادیم که قول مساعد یک هفته برای اعلام نرخ جدید را به ما داده اند.

امیریان با اشاره به اینکه مواد اولیه باید با یک نرخ معقولانه ای به واحد های صنفی ما داده شود،تصریح کرد: ما پیشنهاد می کنیم به جای ارائه نرخ جدید سازمان صمت بیاید واز طریق شرکت های تعاونی گوشت و مواد اولیه را با قیمت مناسب و تعاونی در اختیار ما قرار دهد تا دیگر نیاز به ارائه و افزایش نرخنامه جدید نباشد.

کاهش استقبال مردم از خدمات

رئیس اتحادیه صنف رستوران ، چلوکباب ، آشپزخانه ، کباب و حلیم مشهد در ادامه در خصوص استقبال مردم از خدمات اعضای تحت پوشش افزود: با کاهش قدرت خرید مردم، مراجعه آنها به رستوران‌ها بسیار کم شده و در برخی از رستوران‌ها ۳۰ تا ۵۰ درصد ریزش مشتری داشته‌ایم.

 وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اتحادیه رستوران‌داران خراسان رضوی، این است که برخی از کارشناسان بهداشت به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند،گفت:  باید یک شاخص برای هر موردی تعریف شده، باشد تا متولیان طبق آن عمل کنند و مسئولان نیز با توجه به همان تعریف امور را پیگیری کنند.

امیریان عنوان کرد: هر ۳ تا ۶ ماه بازرسان بهداشت تغییر می‌کنند و هر یک از بازرسان به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند که این امر نیز رستوران‌داران را دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به وجود تقریباً ۱۰۰واحد صنفی غیر مجاز در سطح شهر از تشدید بازرسی های این اتحادیه با همکاری سازمان صمت ودیگر ارگان ها خبر داد و افزود: از شهروندان درخواست داریم که از واحد های صنفی دارای مجوز که پروانه کسب آنها در معرض دید قرار دارد خدمات دریافت کنند تا باعث مشکلات دیگر نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.