استاندار کردستان گفت: منطقه ویژه اقتصادی بانه از ابتدای سال آینده فعال و به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

آغاز فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بانه از سال ۹۸

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بهمن مرادنیا در ارتباط تصویری با تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به سفر رئیس کل بانک مرکزی و چند تن از مدیران عامل بانک‌های کشور به استان کردستان افزود: در این سفر درباره طرح‌های این استان بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه استان کردستان حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز با اقلیم کردستان دارد، ادامه داد: این استان می‌تواند برای­ صادرات در شرایط تحریم راهگشا باشد.

مرادنیا با ابراز اینکه هدف اصلی سفر رئیس کل بانک مرکزی به استان کردستان برای تأمین مالی طرح‌ها بوده است، گفت: در بخش صنعت، ساخت پتروشیمی جدید توسط بخش خصوصی، زنجیره فولاد و تولید لاستیک و در بخش کشاورزی، افزایش اراضی دیم به آبی، توسعه باغات و افزایش تولید گوشت قرمز از جمله طرح‌های پیشران توسعه استان کردستان است که نیاز به تأمین مالی دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: قرار شد بانک مرکزی در خصوص تأمین مالی این طرح‌ها و ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای طرح‌های فعال، کمک کند.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد در بانک مرکزی کمیسیونی با مسئولیت معاونت نظارت این بانک برای پیگیری توسعه و عمران شهرهای استان کردستان تشکیل شود.

مرادنیا ابراز امیدواری کرد که با این اقدامات توسعه استان کردستان محقق شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.