غلامحسین شافعی  گفت: اقتصاد کشور به دلیل عدم وجود دانش نظری کاربردی هیچگاه در راه توسعه نبوده و باید پذیرفت که تصمیم گیران از دانش توسعه ای کافی برخوردار نبوده اند.

تصمیم‌گیران اقتصادی از دانش توسعه‌ای کافی برخوردار نیستند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با ابراز تاسف از حادثه اخیر تروریستی در سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد کشور به دلیل عدم وجود دانش نظری کاربردی هیچگاه در راه توسعه نبوده و باید پذیرفت که تصمیم گیران از دانش توسعه ای کافی برخوردار نبوده اند.

رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: یا متوجه نبودیم یا دانش کافی نداشتیم که این راه را طی کرده ایم و اکنون باید از نخبگان و صاحبان دانش و تجربه و فعالان اقتصادی بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: ریشه اصلی مشکلات کشور عدم بهره گیری از نخبگان و افراد صاحب صلاحیت در اقتصاد کشور است؛ البته مشکلات اقتصادی ریشه های دیگری هم دارد.

شافعی گفت: اثربخشی نخبگان در مرحله ای موثر خواهد بود که تصمیم های کشور با نظر جمعی از نخبگان اتخاذ شود و البته استفاده انفرادی از نخبگان نمی تواند موفقیت راهبرد توسعه را تضمین کند و تصمیمات باید برآیند جمع خرده مشورتها باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.