خراسان شمالی-حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: برای مقابله با تهاجمات فرهنگی استفاده از پتانسیل جشنواره ها و ترویج آموزه ها و معارف دینی با کار فرهنگی باید مورد توجه باشد.

ترویج فرهنگ دینی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام سالاری مکی مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروزه با وجود هجمه‌های مختلف از سوی دشمن، بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی گسترش و ترویج فرهنگ دینی است.

وی اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مواردی که دشمن جهت ضربه زدن به نسل امروز از آن بهره برده است، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مبتذل غربی است.

وی، تصریح کرد: از این ‌رو برگزاری جشنواره و برنامه های با موضوعات فرهنگی و قرآنی جهت تبیین مسائل فرهنگی و آشنایی بیشتر بافرهنگ اسلامی مهم است.

سالاری مکی، افزود: برای مقابله با تهاجمات فرهنگی استفاده از پتانسیل جشنواره ها و ترویج آموزه ها و معارف دینی با کار فرهنگی باید مورد توجه باشد.

وی، با اشاره اینکه پیغمبر اکرم صلی الله علیه و اله و بسیاری از پیامبران و امامان برای معرفی و ترویج آموزه های دینی از آثار هنری، نمایشی استفاده می کردند، افزود:حضرت محمد صلی الله علیه و اله برای معرفی حضرت علی (ع) برای نبوت که یکی از مهمترین رسالت های ایشان بود از حالت نمایشی استفاده کرد تا ماندگاری و اثرگذاری بهتری داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در دین مبین اسلامی منبع غنی و کاملی از آموزه‌ها برای سعادت انسان‌ها وجود دارد، از این‌ رو ترویج معارف اسلامی در غالب کار فرهنگی و هنری یکی از اولویت‌های جشنواره فرهنگی و قرآنی است که امسال برای اولین بار در استان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست.

حجت‌الاسلام سالاری مکی، اظهار داشت: زمانی که مباحث دین در قالب کار هنری بیان شود اثر گذاری، ماندگاری و جذابیت بیشتری دارد و به ویژه با تصویر سازی برای نسل جدید آینده آیات و معارف بر دل و ذهن می نشیند.

وی عنوان کرد: امروزه که دشمن با فیلم های مبتذل می خواهد افکار منفی خود را بر جامعه اسلامی پیاده کند، چرا ما نباید از ظرفیت هنر، فیلم و نمایش و آثار هنری در جهت ترویج معارف دینی و قرآنی خود استفاده نکنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با برگزاری این جشنواره ها برای جوانان و نوجوانان آموزه ها و معارف دینی و قرآنی را با تصویر سازی در ذهن آنان ماندگار کنیم تا شاید در اوج تهاجم فرهنگی دشمنان، همین کار هنری، نمایش و در قالب آثار جدید و جذاب چراغ راهی برای هدایت باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.