مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت:نظارت بهداشتی بر صادرات انواع دام و فرآورده‌های خام دامی توسط خراسان رضوی به ۳۷ کشور جهان صورت می‌گیرد.

نظارت بهداشتی خراسان رضوی بر صادرات دام
به گزارش قدس آنلاین، احمد شریعتی مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۲۰ هزارتن انواع صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی از مبداخراسان رضوی به مقصد کشورهای مختلف با ۱۲۹۰ مجوز بین المللی صادر شده است.

وی در خصوص میزان ارزش دلاری رقم صادرات فوق تصریح کرد: این میزان، رقم ۲۷ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی مقصد صادرات خراسان رضوی را کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس ذکر کرد و گفت: صادرات آلایش غیرخوراکی دام و طیور طی مدت یادشده ۷ هزار تن به ارزش ۱۳ میلیون دلار است.

شریعتی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی در حدود ۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی از جمله مواردی است که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله‌ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌گردد.

شریعتی افزود: با توجه به نقش فرآورده‌های خام دامی در سلامت آحاد جامعه، این اداره کل نظارت دقیقی بر محوله‌های صادراتی و وارداتی را از طریق قرنطینه‌های تحت نظر خود اعمال می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، کلیه مبادلات دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی خراسان رضوی از ۴ قرنطنیه مرزی، ۳ قرنطنیه بین استانی و ۴ قرنطینه داخل استانی با مجوز دامپزشکی انجام می‌پذیرد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.