مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونی خراسان رضوی با توجه به کاهش مراجعه مردم و افزایش عمل های جراحی رو به کاهش است.

زنگ خطر کاهش ذخایر خونی خراسان رضوی به صدا درآمد

به گزارش قدس آنلاین ؛ ​دکتر سید حمیدرضا اسلامی  اظهار کرد: ذخیره خونی خراسان رضوی طی روزهای گذشته به دلیل سردی هوا و کاهش مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون کاهش یافته است. 

وی افزود: همچنین معمولا همه ساله در این ایام تعداد عمل های جراحی با توجه به نزدیک شدن به ایام سال جدید افزایش یافته و به دنبال آن تقاضا برای دریافت خون نیز بیشتر می شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: اگر روند کاهش ادامه یابد در روزهای آینده برای پاسخگویی به درخواست های خونی بیماران با مشکل مواجه خواهیم شد و ممکن است روند درمان در مراکز درمانی با اختلال مواجه شود. ما در حال حاضر خون مورد نیاز ۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی خراسان رضوی  را تامین می کنیم.

سلامی تصریح کرد: از همه مردم درخواست داریم برای انجام سنت پسندیده اهدای خون به پایگاه های این سازمان در  مشهد و شهرهای خراسان رضوی مراجعه کرده و با اهدای خون خود مشکل بیماری را برطرف کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی  ، پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی ۳ طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید،پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم آباد،پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴ ، پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب ۳۳ آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند و مردم می توانند به این مکان ها مراجعه کنند. 

اسلامی همچنین از اجرای کمپین«اهدای خون کار خیر» در ادارت خراسان رضوی خبر داد و گفت: در این کمپین پایگاه های سیار انتقال خون با مراجعه به ادرات و سازمان ها از داوطلبان اهدا، خون دریافت می کنند.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.