مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد از بهسازی بیش از یک میلیون مترمربع از معابر شهر خبر داد.

بهسازی بیش از یک میلیون مترمربع از معابر شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ساسان نورین‌مقدم گفت: براساس آمارهای به دست آمده از مناطق شهرداری مشهد، بالغ بر6 میلیون مترمربع از معابر بالاتر از 30 متر در مشهد وجود دارد که یک میلیون و 200 هزار مترمربع از مجموع این معابر در طول این مدت بهسازی شدند.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه از سال 87 کار طراحی و رفع موانع و دست‌اندازها در سطح پیاده‌روها آغاز شده، بیان کرد: در ابتدا این کار با همکاری تعدادی از دانشجویان رشته‌های معماری و شهرسازی رخ داد، با ابتکاری که شکل گرفت، با سنجش پارامترهایی کار آغاز شد و رفته رفته کار کیفی شد.

وی با تاکید بر اینکه پیاده‌روسازی به صورت مستمر در دست اقدام قرار دارد، افزود: نزدیک به 10 سال از شروع نهضت پیاده‌روسازی یا بهسازی پیاده‌رو ها در مشهد می‌گذرد و کار با فراز و فرود طی این مدت ادامه داشته است.

نورین مقدم اعتبارات بهسازی را تشریح کرد و گفت: اعتبارات بهسازی از سال 87 تا 92 از 2 میلیارد تومان به 40 میلیارد تومان افزایش یافت، اما در سال 92 این مهم از اولویت‌های کاری خارج شد و اعتبارات در این بخش به 17 میلیارد تومان کاهش یافت.

مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد با اشاره به پیامد پیاده‌روسازی و بهسازی فضاهای شهری، اضافه کرد: رونق رفتارهای اجتماعی و ایجاد فرصت حضور پیاده در معابر شهری نتیجه توجه به بهسازی پیاده‌روها است که سبب رونق و نشاط شهری می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه بهسازی پیاده‌روها در مدیریت جدید شهری در دستور کار قرار گرفته، ادامه داد: امیدوارم با تمهیداتی که پیش‌بینی می‌شود و مورد توجه مدیریت شهری و شورای شهر قرار دارد، بتوان این موضوع را با قوت تداوم بخشید.

نورین‌مقدم خاطرنشان کرد: در بهسازی پیاده‌روها به موقعیت اجتماعی و جغرافیایی مناطق توجه نشده و تنها سعی شده سطح برخورداری مردم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.