معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مرحله نخست اجرای طرح نظارت نوروزی که از اول بهمن ماه در استان آغاز شد تا کنون دو هزار و ۲۰۰ واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

۲۲۰۰ واحد صنفی متخلف در خراسان رضوی به تعزیرات معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، علی باخرد افزود: این دو هزار و ۲۰۰ واحد متخلف از بازرسی ۳۵ هزار واحد صنفی در خراسان رضوی شناسایی شدند که ارزش ریالی پرونده تخلف آنها ۳۷ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: عمده این تخلفات، مربوط به صنوف عرضه کننده نان، مواد پروتئینی، میوه و تره بار، برنج و روغن است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای اجرای این طرح هم هزار و ۷۰۰ مورد شکایت مردمی در سطح استان خراسان رضوی دریافت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است که منجر به عودت ۱۷ میلیارد ریال به شاکیان شده است.

باخرد افزود: در این مدت ۶۷۰ مورد گشت مشترک با دستگاههای اجرایی مختلف از جمله اداره کل تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی و اتحادیه ها از سطح بازار خراسان رضوی انجام گرفت.

وی ادامه داد: طرح ویژه نظارتی شب عید تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت و در این طرح ۱۳ پایگاه نظارتی ثابت و ۱۵ گروه نظارتی سیار در استان مستقر شده اند و ۲۵۰ بازرس از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه ها در کنار ۲۰۰ ناظر افتخاری در این طرح همکاری دارند.

*نظارت برعرضه گوشت مرغ به قیمت بالاتر از ۱۱۵ هزار ریال

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار برای فروش گوشت گرم مرغ هر کیلو ۱۱۵ هزار ریال است که برای همه واحدهای صنفی لازم الاجرا است.

باخرد افزود: هم اینک ۱۰۰ تن گوشت مرغ گرم طرح تنظیم بازار برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده و توزیع بخشی آن از طریق سازمان میادین شهرداریها، برخی واحدهای توزیع کننده تحت پوشش زنجیره های تولید و برخی شرکتهای تعاونی در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: از زمان توزیع این نوع مرغ در سطح بازار، نظارت بازرسان آغاز شده است تا فروشندگان هر کیلو گوشت گرم مرغ را به قیمت مصوب عرضه کنند.

او گفت: تخلفی که در حوزه گرانفروشی گوشت مرغ طی ماههای اخیر صورت گرفت مربوط به عرضه مرغ زنده و قیمت کشتار بود و تاکنون عمده واحدهای صنفی در استان در خصوص عرضه گوشت گرم مرغ تخلفی نداشته اند.

*افزایش شکایات مردمی از فروشندگان خودرو

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی روزهای اخیر شکایت روزانه مردمی از فروش خودرو یا خدمات پس از فروش در استان افزایش یافته است.

باخرد افزود: از آنجا که مدیریت خودروسازان خارج از خراسان رضوی است در صورتی که شکایت مردمی از نمایندگی فروش باشد آن شکایت در استان پیگیری می شود و در صورتی که مشکل مربوط به خودرو باشد شکایت به تهران منتقل می شود.

وی ادامه داد: عمده شکایات مردمی اخیر در حوزه خودرو مربوط به تاخیر خودروسازان در عرضه خودرو بوده است.

خراسان رضوی ۱۷۳ هزار و ۶۶۹ واحد صنفی تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.