مدافع - هافبک تیم فوتبال استقلال از مشکلات این تیم صحبت کرد و به شدت از مدیران باشگاه که نتوانسته‌اند مشکلات را حل کنند، انتقاد کرد.

چشمی: می‌خواهند استقلال قطب فوتبال ایران نباشد و یکی دو تیم دیگر را بالا بکشند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، روزبه چشمی مدافع - هافبک تیم فوتبال استقلال در خصوص مشکلات استقلال از جمله زمین تمرین و مشکلات مالی باشگاه، گفت: مشکل که زیاد است. قبل از بازی با تراکتورسازی یک جلسه در زمین چمن مصنوعی تمرین کردیم، یک جلسه در نصف زمین چمنی که نصف دیگر آن گل بود و یک جلسه هم در زمین دیگری که همین شرایط را داشت. مشکل آنقدر زیاد است که اگر ما بخواهیم صحبت کنیم، نصف روز هم بگوییم باز گفتن این مشکلات تمام نمی‌شود.

وی افزود: مشکل مالی داریم، مشکلات زمین داریم که صحبت درباره همه اینها زیاد است. نیم فصل ۵۰ روز لیگ تعطیل بود و تیم ملی در جام ملت‌ها حضور داشت که فرصت مناسبی برای حل مشکلات بوده، اما چه کاری انجام شده است؟ چه تلاشی برای گرفتن زمین تمرین یا حل مشکلات مالی صورت گرفت؟ ما یک روز در زمین شماره سه ورزشگاه آزادی تمرین می‌کنیم، یک روز در زمین پژوهشگاه و یک روز در زمین چمن مصنوعی! آقایان! این تیم استقلال تهران است، استقلال ایران است، اما انگار برخی می‌خواهند شخصیت این تیم را پایین بیاورند. من بعد از بازی با تراکتورسازی گفتم که می‌خواهند شخصیت تیم را پایین بیاورند تا استقلال قطب فوتبال ایران نباشد و یکی دو تیم دیگر را بالا بکشند. اگر چند سال دیگر دیدیم که استقلال کجا ایستاده، آن وقت مشخص می‌شود که چه کارهایی صورت گرفته است.

مدافع-هافبک تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: بازیکن برای تیم جذب شده، اما نمی‌تواند بازی کند. ۲۰ هفته از لیگ گذشت و فصل تمام شد، این چه تصمیماتی است؟ به این نگاه کنیم که این چه تیمی بوده و شخصیت این تیم را پیایین نیاوریم. ۱۰ سال دیگر می‌بینیم که چه بلایی سر استقلال آمده است. اگر ۵ بازی بد باشم، از استقلال می‌روم تا حداقل خاطرات خوبی که دارم بماند، نه اینکه همه چیز خراب شود. مسئولان باشگاه چرا نمی‌گویند مشکلات کجاست؟ نمی‌گذارند کار کنند؟ اگر نمی‌گذارند همین را بگویند یا اگر نمی‌توانند مشکلات را حل کنند، بروند.

چشمی با اشاره به مشکلات مالی باشگاه استقلال افزود: تدارکات و ماساژور ما چقدر قراردادش است؟ نهایت ۲۰ میلیون قرارداد عضو تدارکات است که ۱۰ درصد آن را ۵ ماه پیش گرفته و دیگر دریافتی نداشته است؟ ۱۰ درصد چقدر می‌شود؟ ۲ میلیون تومان از ۵ ماه پیش داده‌اند و دیگر پرداختی نداشته است. به هتل رفته‌ایم و از هتل بیرون‌مان کرده‌اند. شما فقط به این توجه کنید که تدارکات ما از ۵ ماه پیش ۲ میلیون تومان گرفته و دیگر پولی نگرفته است. خود شما روزانه چقدر خرج‌تان است که پول تدارکات را نمی‌دهید؟

وی پس از مواجه شدن با این صحبت که بهتر نیست این مشکلات را به مدیریت باشگاه انتقال دهید، خاطرنشان کرد: همیشه این مشکلات رابه آقای فتحی گفته‌ایم. این مدت سعی کردیم صحبت‌ها را در تیم بزنیم و در خانواده موضوع را حل کنیم. با این حال انگار مشکلات حل شدنی نیست. صحبت کردن را که من هم بلدم صحبت کنم و بگویم ان‌شاالله مشکلات حل می‌شود. صحبت کردن که کافی نیست، چه تلاشی شده است و دریافتی‌ها از این تلاش چیست؟ خروجی کار چه بوده است؟ تلاش کردید زمین تمرین بگیرید، اما گرفته‌اید؟ تلاش کردید پول بگیرید، اما گرفتید؟ اگر نمی‌گذارند کار کنید، مشکل بالاتر از اینهاست، بگویید کدام شخص یا ارگان اجازه نمی‌دهد من کار کنم. اگر نمی‌شود، کار نکنند. من نمی‌گویم نفر بعدی بیاید، همه چیز درست می‌شود، اما بالاخره باید مشخص شود که مشکل کجاست.

مدافع-هافبک تیم فوتبال استقلال با اشاره به وضعیت نامناسب مالی برخی بازیکنان در تیم، گفت: اکنون شب عید است و به جز دریافتی اول فصل، دیگر پولی به ما نداده‌اند. شاید ۵ بازیکن یا ۱۰ بازیکن پول داشته باشند که عید خود را بگذرانند، اما بقیه بازیکنان چی؟ بازیکن کوچک‌تر تیم باید بیاید از بازیکن بزرگ‌تر پول بگیرد؟ ماساژور و تدارکات تیم چی؟ آنها هم مجبور هستند به بازیکنان مشکلات‌شان را بگویند. ۱۰، ۲۰ درصد از قرارداد تدارکات و ماساژورهای تیم ما روی هم ۴۰ میلیون تومان هم نمی‌شود، واقعاً نمی‌توانند ۴۰ میلیون تومان به آنها پول بدهند؟ این هم به ارگان خاصی یا اسپانسر ربط دارد؟ واقعاً ۴۰ میلیون تومان پول نیست که بین اینها تقسیم کنید؟ برای این اتفاقات دیگر باید گریه کرد.

چشمی در واکنش به این مسئله که در مقطعی از فصل به دلیل گفتن همین مسائل در تمرین تیم خطاب به مدیرعامل او و فرشید اسماعیلی محروم شدند و آیا بهتر نبود همان موقع این صحبت‌ها رسانه‌ای می‌شد تا تغییراتی در نیم فصل صورت بگیرد که استقلال فرصت را از دست ندهد و اکنون دور از آمادگی نباشد، اظهار داشت: همان موقع ما صحبت‌ها را انجام دادیم، اما برخی فکر کردند اعتراض ما به خاطر جریمه ۲۰ درصدی است، اما اما اصلا چنین چیزی نبود. برخی رسانه‌ها هم نوشتند این بازیکن به خاطر جریمه انتقاد کرده‌اند، اما اصلاً به خاطر پول نبود. ما صحبت‌ها را همان زمان انجام دادیم و می‌خواستیم مشکل در خانواده حل شود، اما دیگر نشد. به همه معاون‌های باشگاه هم گفته‌ایم. یک روز به معاون یک، یک روز به معاون دو و یک روز به معاون سه که انقدر هم زیاد هستند، اسامی آنها یادم می‌رود. البته که معاون داشتن خوب است که بتوانند کارها را انجام بدهند، اما به شرط اینکه بتوانند کاری را پیش ببرند. اکنون شما می‌گویید استقلال ناآماده است و ما هم مجبوریم که مقابل دوربین و رسانه‌ها مشکلات درون خانوادگی را بگوییم.

وی افزود: قبل از بازی با تراکتورسازی که جزو تیم‌های رقیب ما بود و فاصله کمی در جدول با هم داشتیم، شرایط باید طوری باشد که ما سه جلسه تمرین نکنیم؟ تیم لیگ دسته دومی هم دیگر یک زمین چمن مصنوعی دارد که تمریناتش لغو نشود. شرایط آنها هر چقدر هم بد باشد، دیگر آنطور نیست که در رختکن را روی آنها ببندند، در هتل راه ندهند یا تمرین‌شان لغو شود. ما باید به زمین پژوهشگاه برویم، پشت در بمانیم و بعد از نیم ساعت به تمرین برویم. درست است که بعد از نیم ساعت توانستیم از زمین استفاده کنیم، اما این خوب نیست که معطل شویم یا به جای رختکن بخواهیم در کانکس لباس عوض کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.