آشفتگی قیمتی که در بازار محصولاتی مانند گوشت قرمز و مرغ مشاهده می‌شد به بازار صیفی‌جات هم رسیده است و این محصولات با قیمت‌های عجیب و غریبی عرضه می‌شوند.

آشفتگی قیمت‌ها به بازار صیفی‌جات رسید +جدول

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شاید کسی این فکر را نمیکرد که قیمت هرکیلوگرم کاهو به ۱۱ هزار تومان، فلفل دلمه (سبز) ۱۵ هزار تومان، لبو ۸ هزار و۵۰۰ تومان،کلم ۸ هزار تومان،بادمجان ۸ هزار تومان و گوجه فرنگی به ۹ هزار تومان برسد.

قیمت انواع صیفی جات در روزهای اخیر افزایش قابل توجهی یافته است؛ برخی دلیل این نرخ‌های باورنکردنی را بارندگی روزهای اخیر و عدم برداشت محصول در جنوب کشور و برخی خرید به نرخ دلار و صادرات  این  محصولات به کشورهای همسایه  می‌دانند، اما در هر حال این محصولات با نرخ‌های غیرقابل قبول و تصوری به مصرف کنندگان  فروخته می شوند؛ برخی از فروشندگان در تهران نیز می‌گویند که با توجه به افزایش قیمت، این محصولات را کمتر برای فروش می‌آورند، زیرا قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

قیمت گوجه فرنگی بوته ای (رسمی) در یکی از فروشگاه های خیابان میزای شیرازی  ۷ هزار و ۸۰۰ ، کاهو پیچ و رسمی نیز ۸ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد؛ فروشنده در واکنش به گرانی کاهو میگوید: ما این محصول را به قیمت مناسبی می فروشیم و در صورتی که به دیگر فروشگاه ها سری بزنید با قیمت ۱۰ تا ۱۲ هزار تومانی مواجه خواهید شد.

بنابراین گزارش به توصیه وی به میوه فروشی دیگری نیز سری میزنیم هر کیلوگرم کاهوی پیچ ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان و کاهوی رسمی۹ هزار  و ۸۰۰ تومان به فروش میرسد. البته سایر صیفی جات نیز قیمتهای معمولی ندارد به طوری که هر کیلوگرم بادمجان ۷ هزار و ۸۰۰ تومان، سیر خشک ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۵ هزار و ۴۰۰ تومان، پیاز ۴ و ۵۰۰ تومان و هویج ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، لبو ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و خیار ۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

بنابراین گزارش قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم کاهوی رسمی و پیج نیز به ترتیب ۳ تا ۵ هزار تومان و ۴تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴ هزار تومان، سبزی جور ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴ هزار تومان و سبزی خوردن ۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵ هزار تومان  و گوجه فرنگی رسمی و گلخانه ای نیز به ترتیب ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان و ۴ هزار تومان تا ۹ هزار تومان است. 

 نرخ مصوب عمده فروشی میوه و تره بار در تهران را در جدول ذیل مشاهده کنید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.