نهمین جشنواره دانشگاهی "حرکت" در سال جاری با حضور ۸۵ دانشگاه برتر خارجی برگزار شد.

اختتامیه "جشنواره حرکت" با حضور ۸۵ دانشگاه برتر خارجی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دیشب در مراسم معرفی و تقدیر از انجمن ‌های علمی برتر دانشگاه فردوسی و برگزیدگان نهمین جشنواره دانشگاهی حرکت در مشهد گفت: حضور بین المللی جشنواره ملی حرکت از هشتمین دوره آن در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد.

محمدهادی عسکری افزود: با رویکرد ایجاد نسل دوم در انجمن های علمی دانشجویی باید بازنگری در روش دانشگاه های سنتی انجام شود و به سوی مساله محور بودن دانشجویان حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: سیاست دانشگاه بر این است تا ارتباط علمی دانشجویان و استادان محکم تر شود و بر همین اساس طرح های برون دانشگاهی را مورد حمایت ویژه قرار داده ایم.

دکتر محمد کافی با بیان اینکه جهت گیری و کیفیت انجمن های علمی و فرهنگی باید به سوی ایجاد هسته شرکت های نوآور در دانش باشد، گفت: با مهارت افزایی و ایجاد ظرفیت علمی مناسب در شرکت های دانش بنیان مشکل دانشجویان در زمان دانش آموختگی حل می شود و صاحبان مشاغل و کسب کار آنها را جذب می نمایند.

دبیرشورای انجمن های علمی دانشجویی نیز گفت: هفتاد انجمن فعال دانشگاه فردوسی مشهد بیش از چهار هزار عضو دارد که در ۱۱۸۶ عنوان برنامه شامل مسابقات، همایش ها، نشست ها، مناظرات و امثال آن فعالیت داشته اند.

محمدعلی هراتی افزود: دانشکده مهندسی با ۲۳۸ عنوان برنامه در صدر و دانشکده علوم ورزشی با پنج عنوان برنامه در رتبه آخر این انجمن ها قرار دارد.

وی با اشاره به حضور فعال انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در فعالیت های کشوری اظهار داشت: در جشنواره ملی حرکت که در شهر اصفهان برگزار شد، به ۱۳ مقام برتر دست یافتیم.

مراسم پایانی نهمین جشنواره دانشگاهی حرکت با هدف شناسایی انجمن های علمی فعال دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد و تقدیر از آنان در تالار دکتر رحیمی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.