رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. صحبت از افزایش قیمت بیشتر برای رونق گرفتن بازار است.

می‌گویند "گران می‌شود" تا بازار را رونق دهند
به گزارش قدس آنلاین، رضا رزقیان‌مقدم  در خصوص بازار لوازم خانگی در آستانه روز مادر، اظهار کرد: در ایام روز مادر معمولا مردم کالای درشت خریداری نمی‌کنند، بلکه بیشتر  رو به خرید کالاهای کوچک می‌آورند که این کالاها در بازار فراوان هستند.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد ادامه داد: چون در این روز مردم کالای اساسی خرید نمی‌کنند، بنابراین در این زمینه بازار تغییری نکرده است.
وی با اشاره به اظهارات رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کشور، مبنی بر افزایش قیمت‌ لوازم خانگی در سال آینده، گفت: کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. این حرف بیشتر برای رونق گرفتن بازار است، وگرنه هیچ کالا و شرکتی افزایش قیمت اعلام نکرده و تمام کالاها موجود هستند. فردی خبر ندارد که فردا قیمت دلار چه میزان می‌شود، بنابراین چرا باید برای ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. صحبت‌های گرانی از سمت اتحادیه تهران مربوط به آن شهر است و ربطی به مشهد ندارد و البته نباید به این صحبت‌ها توجه کرد.
 
هیچ کمبودی نداریم تنها قدرت خرید مردم کم شده است
رزقیان‌مقدم بیان کرد: در حال حاضر کالا در بازار موجود است، تنها قدرت خرید مردم کم شده که ممکن است وقفه‌ای در بازار ایجاد نماید. اکنون سطح شکایات ما نسبت به گذشته کمتر شده و بازار آرام است. ما نمایشگاه بهاره را در پیش داریم که به بازار لوازم خانگی کمک می‌کند. هیچ شرکتی تاکنون کالایی برای گران شدن اعلام نکرده و طبق روال بازار انجام می‌شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد در خصوص بازار شب عید، تصریح کرد: در حال حاضر کالا وجود دارد، تمام محصولات به روز است و هیچگونه کمبودی برای شب عید نداریم. تمام فروشندگان به قیمت مصوب کالا می‌دهند.
وی افزود: با توجه به اینکه شرکت‌ها قصد دارند تا برای شب عید حقوق کارکنان خود را تسویه کنند، کالا در شب عید فراوان است اما متاسفانه مشتری کم بوده و در بازار رکود وجود دارد. تمام کالاها و صنف‌ها با رکود مواجه هستند. در حال حاضر ۷۰ درصد متقاضیان کالاهای لوازم خانگی سطح بازار مزدوجین بوده و تنها ۳۰ درصد متفرقه هستند.  
رزقیان‌مقدم با بیان اینکه قیمت‌ها مصوب بوده و هیچگونه کمبودی در زمینه لوازم خانگی نداریم، عنوان کرد: ۷۰ درصد لوازم خانگی در ایران تولید می‌شوند و تمام آن‌ها نیز از برندهای معروف هستند، ۳۰ درصد دیگر نیز که کالاهای خارجی هستند و وابستگی ارزی دارند، اگر زمانی که ارز نیما به شرکت‌های می‌دهند، کالای آن‌ها نیز وارد بازار شود، ما هیچ کمبودی نخواهیم داشت.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد بیان کرد: در بازار رکود وجود دارد. با توجه به اینکه نمایشگاه بهاره نیز در اسفندماه در نمایشگاه بین المللی تشکیل می‌شود، لوازم خانگی شرکت کرده و تمام کالاهای خود را با قیمت مصوب در اختیار مشتریان و مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه تمام قیمت‌ها کنترل شده است و هیچگونه افزایش قیمتی در هیچ شرکتی وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌هایی چون اسنوا و دوو جشنواره فروش گذاشتند و در صورت نصب، برای برخی یخچال‌های ساید بای ساید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای برخی ماشین لباسشویی‌ها ۵۰۰ هزار تومان کارت از طرف نصاب تحویل خریدار می‌شود و آن مبلغ را باز می‌گردانند.
رزقیان‌مقدم ادامه داد: این جشنواره برای این است که استقبال بیشتر شده و فروشندگان بتوانند کالای خود را بفروشند. برای تشویق کردن مردم برای خرید و آمدن آن‌ها به بازار، اسنوا و دوو تخفیف ویژه گذاشتند و برخی شرکت‌ها چون بوش و بکو نیز مقداری تخفیف داده و جشنواره فروش اعلام کردند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد در خصوص ادامه این تخفیفات تا شب عید، گفت: در حال حاضر شرکت‌ها منتظر دستور العمل جدید هستند و از اول اسفندماه وضعیت مشخص می‌شود که هر میزان به آن‌ها تخفیف داده شود، این تخفیف را برای مشتری اعمال می‌کنند.
وی اضافه کرد: در حالی که ما اکنون در بازار هیچ مشکلی نداریم و کالا فراوان است اما مقداری رکود وجود دارد.
رزقیان‌مقدم با بیان اینکه ما به تمام همکاران پیامک زده و در سایت اعلام کردیم که از فروش کالاهایی که اصالت ندارند، خودداری کنند، عنوان کرد: کالاها باید برچسب قیمت داشته باشند، قیمت‌های مصوب را رعایت کنند و فاکتور رسمی بدهند. دو روز در هفته بازرسی فعال است و هر روز به مجتمع‌های تجاری و بازارهای سطح شهر سرکشی می‌کنند که اگر کوچک‌ترین موردی باشد، ما به تعزیرات ارائه می‌دهیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد بیان کرد: اگر مشتریان ابهام، سوال و شکایتی دارند می‌توانند با شماره تلفن اتحادیه (۳۸۵۳۷۷۳۷) تماس بگیرند و ما در اسرع وقت رسیدگی کرده و رضایت مشتریان را جلب می‌کنیم.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.