رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: در هفته‌های گذشته عرضه کاهو و انواع صیفی‌جات در میادین بشدت کاهش یافته که این موضوع افزایش قیمت این محصولات را به همراه داشته است.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت خیار،گوجه ، سبزی و کاهو/برخی از کشاورز گران میخرندودربازار گرانتر میفروشند

حیدر ساکن برجی در گفتگو با قدس آنلاین دلیل این افزایش قیمت و کمبود عرضه را تقاضای بازارهای صادراتی عنوان کرد و گفت: تجار محصولات صیفی، کاهو و خیار را به صورت نقد و با قیمت بالا درمحل تولید خریداری می‌کنند که این موضوع موجب شده محصولی برای عرضه در میادین بارفروشی کشور وجود نداشته باشد.

وی اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از محصولات از جمله کاهو با نرخ‌هایی بالایی در مزرعه از کشاورزان خریداری می‌شود و همین باعث شد تا تولید کنندگان حاضر به عرضه محصول تولیدی خود با قیمتهای پایینتر در میدان نباشندو زمینه کمبود و افزایش قیمت در بازار را فراهم می‌کند.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد از افزایش ۱۵ درصدی قیمت محصولاتی همچون خیار، گوجه فرنگی، سبزی و کاهو به سبب کمبود در میدان خبر داد و گفت: با توجه به وقوع سیلاب و از بین رفتن بخشی از تولید کاهو در جنوب کشور، قیمت با نوساناتی نسبت به گذشته در بازار روبه رو شده که این امر به معنای گران فروشی نیست، بلکه  کمبود عرضه سبب افزایش قیمت شده است.

برجی با اشاره به اینکه باید قیمت واقعی این محصولات را جهاد کشاورزی تعیین کند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که صادرات محصولات کشاورزی کاهش نیابد ودر خارج کشور خواهان داشته باشد قیمت ها پایین نخواهد آمد.

وی با تأکید به اینکه کاهش ارزش پول کشورمان قابلیت صادرات بسیاری از محصولات کشاورزی را افزایش داده است،عنوان کرد: صیفی جات واز جمله کاهو به دلیل قیمت صادراتی خوبی که دارد از همان سرجالیز ومزرعه گران  خریداری می شود و البته گران هم به دست مصرف کننده می رسد.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور مردم ؛ واسطه ها باعث گرانی این محصولات نمی شوند،خاطرنشان کرد:واسطه ها همان سود حق العمل کاری خود را می گیرند و درواقع محصول در همان سر مزرعه از کشاورز گران خریداری می شود.

رئیس اتحادیه بار فروشان مشهد با بیان اینکه کاهوی مشهد و شمال بعد از عید نوروز می رسد و در این فصل تولید داخل خراسان رضوی نداریم  ، گفت : در این فصل به دلیل نبود تولید با کمبود بعضی صیفی جات مانند گوجه، پیاز و کاهو مواجه میشویم که باعث گرانی آنها شده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.