مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: توسعه اجتماعی زیربنای توسعه همه جانبه است، لذا با اولویت قرار دادن این مساله، می‌توانیم برای ساماندهی و بهبود شرایط مناطق روستایی حاشیه حریم مشهد، گام های جدی‌تری برداریم.

توسعه اجتماعی زیربنای ساماندهی روستاهای حاشیه حریم مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا پوریوسف  با اعلام اینکه در حاشیه مشهد حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می‌کنند، اظهار کرد: این سکونتگاه‌ها در واقع برای بیشتر این افراد، نقش خوابگاهی دارد.

وی با بیان اینکه با افزایش جمعیت در مناطق حاشیه حریم، مدیران شهری برای ساماندهی این مناطق تحت فشار قرار گرفته‌اند، ادامه داد: مدیریت شهری با اجبار به آنان خدمات ارائه می‌کند و همین مساله مشوق اصلی مهاجرت افراد به این مناطق است.

این مددکار اجتماعی خاطرنشان کرد: نباید هویت روستایی را از روستاهای حریم گرفت، اما متاسفانه امروز شاهد قبض هویت روستایی و بدون در نظر گرفتن شرایط و ظرفیت‌ها، خواهان توسعه شهری در این مناطق هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تجمع افراد با هویت‌های متفاوت در این مناطق می تواند از نظر اختلافات قومی و مذهبی خطرناک باشد، عنوان کرد: می توان با راهکارهای مداخله‌ای در جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی قدم های موثری برداشت.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: باید با توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و زیر بنایی روستاها، جلوی مهاجرت افراد به شهرها را بگیریم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.