مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری فلج اطفال با انجام واکسیناسیون در خراسان رضوی طی ۱۷ سال گذشته ریشه کن شده است.

فلج اطفال در خراسان رضوی ریشه کن شده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد جعفر صادقی اظهار کرد: شیوع فلج اطفال در کشورهای همسایه از جمله پاکستان به دلیل شرایطی که دارند زیاد است و با وجود مرزهای مشترک این بیماری در خراسان رضوی وجود ندارد.  

وی افزود: با اقداماتی که طی سالل های گذشته در خراسان رضوی برای واکسیناسیون خوارکی فلج اطفال انجام شده هیچ گزارشی از ابتلا به این بیماری طی ۱۷ سال گذشته در استان نداشته ایم و در فراخوان واکسیناسیون نیز نام خراسان رضوی وجود ندارد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با این وجود اقدامات مراقبتی همچنان ادامه دارد و تزریق واکسن فلج اطفال در چهارماهگی نوزادان به انجام می رسد.  

صادقی گفت: سازمان بهداشت جهانی نیز برای ریشه کن کردن فلج اطفال در کشورهای دنیا برنامه هایی را اجرا کرده تا بتواند در سال ۲۰۲۲ این بیماری را در دنیا ریشه کن کند که این برنامه در ایران نیز اجرا می شود.  

وی اظهارکرد: در همین راستا در استان های کشور طرح واکسیناسیون خوراکی و تزریقی فلج اطفال به اجرا در آمده و در ۹ استان کشور فراخوان واکسیناسیون فلج اطفال برای متولدین سال ۹۵  صادر شده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.