نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت ورزش و جوانان را مکلف به واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کردند.

استقلال و پرسپولیس تا شهریور ۹۸ واگذار می‌شوند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، وکلای ملت بند الحاقی یک تبصره ۲ لایحه بودجه ۹۸ را به تصویب رساندند.

بر این اساس، وزارت ورزش و جوانان مکلف است با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی حداکثر تا پایان شهریور ۱۳۹۸، شورای پذیرش دو شرکت فرهنگی _ ورزشی استقلال و پرسپولیس را در بازار پایه فرابورس فراهم کند.

پس از پذیرش در بازار پایه فرابورس و عرضه ۵ درصد سهام هر یک از دو شرکت جهت کشف قیمت، ۵۱ درصد سهام آنها به صورت بلوکی و باقی سهام به صورت خرد عرضه می‌شود.

باید سایه دولتی بودن از استقلال و پرسپولیس برداشته شود

همچنین محمدعلی وکیلی درباره این موضوع، گفت: هزینه دولتی اداره کردن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سرسام آور است، این در حالی است که همه باشگاه‌های شهرستان ها خصوصی هستند اما امکان رقابت با این دو باشگاه دولتی را ندارند و باید سایه دولتی بودن از این دو باشگاه برداشته شود.

وی افزود: علی‌رغم آنکه هزینه خصوصی سازی زیاد است اما هزینه دولتی اداره کردن این دو باشگاه بسیار بیشتر است و برخلاف سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی است.

سهام دو باشگاه، باید در اختیار هواداران قرار گیرد

همچنین محمدرضا پورابراهیمی در این باره، اظهارداشت: هیچ یک از ما با خصوصی سازی مخالف نیستیم اما در بودجه نباید حکم غیربودجه ای بیاوریم.

وی ادامه داد: طبق قانون شرکت های مشمول واگذاری از جمله استقلال و پرسپولیس مشخص شده اند و تکلیف واگذاری این دو باشگاه هم باید مطابق با سایر نهادهای مشمول واگذاری انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: سهام این دو باشگاه ورزشی، باید در اختیار هواداران این دو باشگاه قرار گیرد، این در حالی است که اگر ۵۱ درصد سهام این دو باشگاه در اختیار یک فرد قرار گیرد، برخلاف دغدغه های هواداران این دو باشگاه است.

همچنین محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در این باره، گفت: سال‌هاست که واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در پیوست های بودجه وجود دارد اما به دلیل آنکه عملیاتی نشده است، ما آن را در تبصره های بودجه به صورت مشخص‌تر آورده ایم.

وی تاکیدکرد: تمام باشگاه های ما غیردولتی هستند و صرفا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دولتی هستند که آنها هم باید واگذار شوند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.