۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 644932

خودروساز فرانسوی دی‌اس مدل مفهومی برای خودروهای آینده با نام DS-X طراحی کرده است که بین دو قسمت آن تقارن وجود ندارد.

مدل مفهومی DS-X؛ تجسمی از خودروهای آینده

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، هم‌اکنون خودروساز لوکس دی‌اس (DS) برخی مدل‌های بسیار جذاب در میان سبد محصولات خود دارد که از آن جمله می‌توان به DS ۳ کراس‌بک و مدل بزرگ‌تر DS ۷ کراس‌بک اشاره کرد. بااین‌حال وسیله نقلیه‌ای که در ترکیب محصولات DS وجود ندارد، خودرو اسپرت است.

مفهومی دی اس ایکس /  DS-X

 طرح مفهومی DS-X تلاشی برای نشان دادن چگونگی این خودروی اسپرت در آینده است. برای واقعیت بخشیدن به چنین خودرویی، ایده خودروی دونفره دی‌اس طراحی شد تا نشان دهد کهخودروهای آینده در کلاس اسپرت تا سال ۲۰۳۵ چگونه به نظر می‌رسند.

مفهومی دی اس ایکس /  DS-X

تقریباً برخلاف تمام خودروهای موجود در بازار، طرح مفهومی DS-X کابین عادی و متداول ندارد. به‌جای آن سرنشین در قسمت محصوری می‌نشیند، درحالی‌که فضای قرارگیری راننده طوری طراحی شده که درست مثل یک اسپیداستر (Speedster) است. این موضوع احتمالاً در آینده به واقعیت می‌پیوندد، اما چیزی که فعلاً ما می‌بینیم شاید توسط هر کسی پذیرفته نشود.

مفهومی دی اس ایکس /  DS-X

بدنه مفهومی DS-X نیز به دو قسمت تقسیم می‌شود. بخش جلوی راننده دارای جلوپنجره مخصوصی است که از قسمت وسط آغاز خواهد شد. درحالی‌که سمت مسافر دهانه بزرگی دارد و چرخ جلو از داخل آن دیده می‌شود. در عقب خودرو، دو قسمت با یکدیگر ادغام می‌شوند، درحالی‌که سمت راننده به وضوح بزرگ‌تر است. شاید شکل منحصره‌بفرد خودروی مفهومی دی‌اس از بالا بهتر به نظر برسد، زیرا زاویه بین بخش جلو و عقب را خیلی خوب به نمایش می‌گذارد. 

مفهومی دی اس ایکس /  DS-X

آیا چنین خودرویی را به‌سادگی می‌توان تولید کرد؟ پاسخ احتمالا منفی خواهد بود؛ اما همیشه می‌توان از دیدن چرخش‌های منحصربه‌فرد در طراحی سنتی خودرو لذت برد.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.