معاون استانداری البرز با بیان این که دخالت دولت در همه زمینه ها اثرات مطلوبی نداشته است، گفت: امیدواریم با بهره برداری از قطار شهری کرج-هشتکرد آهنگ توسعه در شهر جدید تسریع شود.

دخالت دولت در همه زمینه‌ها اثرات مطلوبی نداشته است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، خسرو ارتقایی در همایش سرمایه گذاری با رویکرد تحول پیمانکاری به شراکت در توسعه شهر جدید هشتگرد، اظهار کرد: دخالت دولت در همه زمینه ها اثرات مطلوبی نداشته و خیلی جاها این دخالت می تواند به عنوان سیاستگذاری راهگشا باشد.

وی با اشاره به توسعه بی رویه شهرها، یادآور شد: سال ۸۱ بحث این بود که منظومه های اطراف تهران را نمی توانیم جدا از هم ببینیم. اینها بر توسعه شهر اثرگذار است. همان زمان مطالعاتی در تهران بزرگ صورت گرفت؛ امروز همین منظومه ها به دلیل عدم کنترل ساخت و ساز در شهرها داشتیم.

وی بیان کرد: قرار بود توسعه شهری را در شهرهای جدید مدیریت کنیم. امروز مقداری به سال های گذشته به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و... شهرهای جدید توسعه جدید را نمی پذیرد. در بسیاری از شهرهای جدید توان افزایش جمعیت و بارگذاری جدید را ندارد و با مشکلات متعدد زیست محیطی، امنیتی و ... مواجه است.

وی گفت: استان البرز حدود ۳ میلیون نفر جمعیت دارد نیاز داریم که برخی کاربری های منطقه‌ای، استانی و ملی را در این حوزه ببینیم. خوشبختانه این پتانسیل در شهر هشتگرد وجود دارد. 

معاون استانداری البرز ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از قطار شهری کرج-هشتگرد آهنگ توسعه را در شهر جدید تسریع شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.