تیونر Siemoneit Racing مدلی از سئات لئون کوپرا ST با قدرت بیش از ۵۰۰ اسب بخار و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت کمتر از ۴ ثانیه معرفی کرده است.

سئات لئون کوپرا ST با تیونینگ زیمونیت رونمایی شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سئات لئون کوپرا ST یکی از خودروهای اسپرت گروه فولکس واگن است که ناشناخته باقی مانده و شاید خیلی از افراد نام آن را نشنیده باشند. این خودرو در زیر پوسته‌ی خود دارای پلتفرم مشترکی با فولکس واگن گلف و آئودی A۳ است. اشتراک پلتفرم با این هاچ بک‌ اسپرت نشان می‌دهد که لئون کوپرا نیز باید توانایی‌های خوبی داشته باشد.

قوی‌ترین مدل سئات لئون کوپرا ST که توسط کارخانه عرضه می‌شود دارای ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور است. نزدیک‌ترین رقیب این خودرو را باید هوندا سیویک Type Rدانست که ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد.

Siemoneit Racing Seat Cupra 300ST 4Drive

 سئات لئون توانایی چندانی برای رقابت کردن با رقیب ژاپنی سرسخت و قدرتمند خود ندارد. برای حل این مشکل شرکت تیونینگ Siemoneit Racing اقدام به بهینه سازی این مدل کرده است به‌طوری‌که توان نهایی موتور به ۵۱۴ اسب بخار رسیده است و این هاچ بک اسپانیایی را قادر می‌سازد تا در ۳.۴ ثانیه سرعت خود را از ۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. تیونینگ انجام‌شده تنها محدود به پیشرانه نیست و شاسی، چرخ‌ها و برخی قطعات دیگر نیز مورد بازنگری قرار گرفته‌اند.

Siemoneit Racing Seat Cupra 300ST 4Drive

برای دستیابی به چنین قدرتی، Siemoneit Racing اقدام به نصب قطعات ساخت خود در سئات لئون کرده است. این قطعات شامل توربوشارژرهای بزرگ‌تر، ورودی هوای جدید، اینترکولر بزرگ‌تر و سیستم هدایت جریان هوای جدید هستند. در کنار توربوشارژرها، تیونر سوپاپ‌های ورودی و خروجی و لوله‌های سیستم توربو را هم تغییر داده است تا مشکلی در کارکرد موتور پیش نیاید. این خودرو از یک پمپ بنزین قوی‌تر نیز بهره‌مند است که دو لیتر حجم بیشتر دارد و به طور کامل از آلومینیوم ساخته می‌شود. صفحه کلاچ نیز برای انتقال قدرت بالای موتور مورد بازنگری قرار گرفته و در آن از یک صفحه‌ی تقویت شده استفاده شده است.

Siemoneit Racing Seat Cupra 300ST 4Drive

در آخر کار نیز تیونر به بهینه‌سازی نرم‌افزار ECU پرداخته و درنهایت موفق به بیرون کشیدن ۵۱۴ اسب بخار قدرت در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و ۶۲۰ نیوتون‌متر گشتاور در ۳۶۰۰ دور بر دقیقه شده است.

چنین قدرتی چسبندگی بیشتری را هم می‌طلبد و به همین منظور تیونر رینگ‌های ۱۹ اینچی جدیدی را روی لئون کوپرا ST سوار کرده است که روی آن‌ها تایرهای میشلین Sport Pilot Cup ۲ قرار گرفته‌اند. تغییر بعدی شامل سیستم تعلیق است که در این بخش از فنرهای ساخت KW استفاده کرده‌اند. ترمزهای این مدل متعلق به آئودی RS۳ هستند و دیسک‌های سرامیکی آن ۳۷۰ میلیمتر قطر دارند.

Siemoneit Racing Seat Cupra 300ST 4Drive

قیمت این مدل فعلا مشخص نیست ولی اطلاعات بیشتر در وبسایت تیونر موجود است.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.