سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نیروگاه بیوگازسوز در مشهد خبر داد.

نیروگاه بیوگازسوز با هدف مدیریت پسماند مشهد احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های شهرداری مشهد مقدس مدیریت پسماند است و در این راستا در تلاش هستیم تا از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه تکنولوژی‌های نوین استفاده کنیم.

سرپرست معاونت خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد بیان کرد: در این راستا،  اصلاح و راه‌اندازی خطوط پردازش زباله با ظرفیت پذیرش روزانه حدودا ۱۰۰۰ تن زباله تا تیرماه ۹۸ و واگذاری بهره‌برداری آن به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

یعقوبی عنوان کرد: همچنین درصدد هستیم نیروگاه بیوگازسوز را از طریق مشارکت بخش خصوصی در فاز نخست آن احداث کنیم که براساس برآورد اولیه امیدوار هستیم این نیروگاه اواسط سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تن زباله در مشهد دفع می‌شود اظهار داشت: اگر پسماند خشک جداسازی شده را نیز به این میزان اضافه کنیم روزانه حدود ۲۲۰۰ تن زباله در مشهد دفع می‌شود.

یعقوبی در زمینه آخرین اقدامات در حوزه استقبال از بهار نیز بیان کرد: امسال طرحی را با عنوان بوستان متحرم در نظر داریم که براساس این طرح المان‌های شهری به نقاط مختلف شهر برای بازدید علاقه‌مندان منتقل می‌شوند تا شهروندان و زائران بیشتری بتوانند از این فضا استفاده کنند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.