۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 644964

مدافع تیم ملی بعد از رقابت‌های جام ملت‌ها با وجود آنکه تصور می‌شد از بلژیک به تیمی بهتر در اروپا بپیوندد با العربی قرارداد بست تا فوتبالش را در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس ادامه دهد.

پورعلی: برانکو لطف دارد،کی روش بزرگ بود

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مرتضی پورعلی گنجی در رقابت های جام ملت های آسیا هم یکی از بهترین بازیکنان ایران بود هرچند در دومین جام ملت هایش باز هم نتوانست طعم رسیدن به فینال را بچشد. پورعلی گنجی که یکی از ستاره های ایران در مقدماتی و رقابت های نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ بود بعد از هر دو تورنمنت در قرارداد با باشگاه ها انتخاب هایی داشت که دور از ذهن بودند. او بعد از جام جهانی به تیم اوپن بلژیک رفت و بعد از جام ملت های ۲۰۱۹ نیز از بلژیک به قطر بازگشته و به العربی پیوست. گفت و گویی که با این مدافع مستحکم و ملی پوش انجام دادیم که در زیر می خوانید:


-بعد از بازی های درخشانی که در مقدماتی و مرحله نهایی جام جهانی با لباس تیم ملی داشتی انتظار می رفت به یک لیگ بزرگ اروپایی بروی؟ چه شد که از بلژیک و تیم اوپن سردرآوردی؟


راستش را بخواهید این موضوع داستان درازی دارد. من بعد از جام جهانی ازتیم های  کان فرانسه  و دوسلدورف آلمان ، ترابزون ترکیه و  خنک بلژیک پیشنهادات جدی داشتم اما نمی دانم اسمش را اشتباه بزرگ بگذارم یا ریسک زیاد، باعث شد که من تا آخرین لحظه منتظر تیم برایتون بمانم.  از قبل درباره حضورم در برایتون با من صحبت کردند و من زیادی منتظر این تیم ماندم و باعث شد تا پیشنهادات دیگرم را از دست بدهم. می توانم بگویم بزرگترین اشتباهم این بود که منتظر برایتون ماندم و به پیشنهادهای دیگر توجه نکردم.


-در السد به نظر می رسید شرایط خیلی خوبی داری. چه شد که بعد از نزدیک به سه سال از این تیم جدا شدی؟


بله در السد شرایط خیلی خوبی داشتم اما  دوست داشتم به اروپا بروم و در سطح بالاتری شانسم را امتحان کنم. درباره اوپن بلژیک هم باید بگویم که تیم خوبی بود اما برای یک بازیکن جوان نه برای من...واقعیت این است که بعد از جام جهانی می شد تصمیم بهتری بگیرم اما با خودم گفتم می روم بلژیک و نیم فصل بازی می کنم و بعد از آن به برایتون می روم که این اتفاق بعد از مصدومیتم و مسایل دیگری که به وجود آمد رخ نداد. با این وجود خوشحال هستم که شانسم را امتحان کردم و شرایط خیلی خوبی هم داشتم اما اگر زمان به عقب بر می گشت سعی می کردم تصمیم بهتری بگیرم.


-تصمیم بهتر می توانست منجر به قرارداد با کدام تیم شود؟


اول باید بگوید همه چیز تمام شد و رفت و من هم پشیمان نیستم فقط از اینکه زیادی برای اینکه به فوتبال انگلستان بروم صبر کردم، ناراحت هستم. اینکه به کدام تیم می رفتم را نمی دانم اما انتخاب بهتری می کردم یا در السد می ماندم.


-چرا در بلژیک نماندی تا بازهم در معرض پیشنهاد و  شانس های اروپایی بیشتری باشی؟


در بلژیک شرایط ویزا برای خانواده ام جور نشد و این موضوع و یکسری شرایط دیگر باعث شد تا برای نزدیک بودن به خانواده ام به قطر بازگردم. به خاطر خوشحالی مادرم تصمیم گرفتم که به قطر بازگردم.


-انتظار می رفت در بازگشت به قطر به السد بروی اما العربی را انتخاب کردی. چرا؟


شرایطم برای بازگشت به قطر در حالی که تیم اوپن اسپانسرهای قطری داشت برایم جور شد. من دو سال و نیم در السد بازی کردم و می توانم بگویم السدی ها مثل خانواده ام هستم. هم من آن ها را دوست دارم و هم آن ها به من علاقه دارند و درواقع من را پسر خودشان و جزئی از این باشگاه می دانند. اما تیم العربی هم جزو تیم های معروف قطر است که مدیران آن قصد داشتند با خرید چند بازیکن این تیم را به رده های بالا بیاورند. من هم خداراشکر جزو انتخاب هایشان بودم و امیدوارم بتوانم به این تیم در کسب موفقیت کمک کنم.


-چه در ابتدای فصل و در نقل و انتقالات زمستانی مثل تمام این سال های اخیر صحبت از علاقه برانکو و پیشنهاد پرسپولیس بود اما تا امروز این اتفاق رخ نداده...آیا پیشنهاد جدی در این فصل از پرسپولیسی ها داشتی؟


پیشنهاد پرسپولیسی ها در حد لطفی بوده که آقای برانکو همیشه به من داشته است. اما خب من تصمیم دارم به خاطر خودم و  خانواده ام فعلا در خارج از ایران فوتبال بازی کنم و تمام تلاشم را خواهم کرد که نماینده خوبی برای کشورم باشم. علاوه بر پرسپولیس پیشنهادهای دیگری هم از تیم های خوب ایرانی داشتم اما همانطور که گفتم تصمیمم بازی در خارج از ایران بود اما انشالله در سال های آینده حتما به فوتبال ایران می آیم و برای تیم های باشگاهی داخلی بازی می کنم.


-یک دوره مصدومیت طولانی را پشت سر گذاشتی اما توانستی مجدد به فرم خوبی برسی. از اولین بازی در لیگ قطر که با تیم الریان بود بگو و فکر می کنی این تیم که فردا شب حریف سایپا در لیگ قهرمانان آسیا است از نظر کیفیت چگونه است؟

بعد از مصدومیتی که داشتم کادرفنی و پزشکی تیم ملی  خیلی حواسشان به من بود و خوشبختانه  خیلی خوب ریکاوری کردم و برگشتم. درواقع می توانم بگویم که  یکی از شانس های زندگی ام بود که مصدومیتم  چند ماه قبل از جام ملت ها پیش آمد تا بتوانم با کمکی که کادرفنی و پزشکی تیم ملی انجام دادند، برگردم. درباره اولین بازی ام با العربی هم می توانم بگویم که بازی خیلی خوبی بود. تیم ما بازیکنان جوان زیادی دارد ضمن اینکه برخی از بازیکنان دیگر تازه از مصدومیت برگشته اند و مدتی بازی نکرده بودند. با این حال بازی خوبی بود و تنها روی یک شوت دروازه مان باز شد. به نظر من تیم الریان تیم خوبی است اما نقاط ضعف خودش را هم دارد. امیدوارم فرداشب بازی خوبی ببینیم و هرچه هست نتیجه در نهایت به سود نماینده ایران باشد.


-برگردیم به جام ملت ها و بازی نیمه نهایی برابر ژاپن. شاید آن لحظه ای که اتفاق افتاد را همه ما باید تجربه می کردیم. لحظه ای که حواس همه به داور بود و بازیکن های ژاپن کار را تمام کردند.


درباره جام ملت ها باید بگویم ما در هر دو جام ملت هایی که در این چهار سال حضور داشتیم می توانستیم قهرمان شویم. همه تیم ها دوست دارند قهرمان شوند اما از نظر بازیکن ایران این پتانسیل را داشت که در هر دو جام ملت ها قهرمان شود. اما در استرالیا که داور سر ما را برید و در این تورنمنت هم داور در شکست ما بی تاثیر نبود. اما درباره بازی با ژاپن و گلی که خوردیم الان نمی خواهم صحبت کنم و امیدوارم در یک شرایط بهتر جواب این سوالاتی که وجود دارد را بدهم.


-تیم ملی در حال حاضر در شرایط انتخاب سرمربی و جانشین کارلوس کی روش است؛ مربی که ۴ سال با او کار کردی. نظرت راجع به کی روش چیست؟


من در حدی نیستم درمورد آقای کی روش و مربیان دیگر بخواهم صحبت کنم اما درباره کی روش این را می توانم بگویم که او با تمام وجودش برای تیم ملی ایران تلاش کرد. همه. کسانی که از نزدیک کی روش را می شناسند این را می دانند. او الان  نیست اما خدایش هست؛ کی روش خیلی برای  تیم ملی و حق بچه ها و شرایط تیم تلاش می کرد و به تیم ملی احترام می گذاشت. او برای تیم ما احترام آورد و جنمی که داشت روی بازیکنان تاثیر می گذاشت تا برای تیم ملی کشورشان با تمام وجود بجنگند. این انرژی را به تیم تزریق می کرد که بازیکنان با تمام وجود در زمین بدوند و من برای تمام کارها احترام زیادی قائل هستم. به نظر من کی روش هم مربی و هم انسان بزرگی بود و بسیار معرفت داشت. او تیم را جوان کرد و تیمی ساخت که اگر ۵ بازیکنش هم نبودند ۵ جانشین در همان سطح وجود داشت. دو تیم ملی ساخته بود و تیم را به گونه ای به جام جهانی برد که کسی باور نمی کرد. ما اگر دو گل آخر را نمی خوردیم آن وقت بهترین تیم دنیا می شدیم و ناممان در گینس ثبت می شد. تیم ملی در زمان حضور کی روش باخت بزرگی نداشت و شکست مقابل ژاپن هم فنی نبود. درباره آقای کی روش هرچه بگویم کم گفتم  و امیدوارم در کلمبیا موفق باشد.


-هرچه بود کی روش حالا رفته و فدراسیون به دنبال انتخاب جانشین برای او است. فکر می کنی چه اتفاقی برای تیم ملی رخ بدهد؟


باز هم می گویم که من بازیکن هستم و نمی توانم راجع به انتخاب سرمربی تیم ملی نظر بدهم اما امیدوارم تصمیمی که می گیرند در نهایت باعث شادی مردم شود چون این مردم غیر از فوتبال هیچ شادی دیگری ندارند.


-در آخر حرف خاصی داری؟


می خواهم یک مصاحبه تصویری انجام بدهم و حرف هایم را آنجا خواهم زد.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.