آستان قدس رضوی یکی از رسالت‌های اصلی خود را محرومیت زدایی در میان دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار قرار داده است.

«مشق محرومیت‌زدایی» آستان قدس در میان دانش‌آموزان؛ ۳۱۰ هزار بسته تحصیلی توزیع شد
به گزارش قدس آنلاین ، حمایت از دانش‌آموزان محروم و کم‌بضاعت، یکی از اقدامات مهم معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در جهت محرومیت‌زدایی محسوب می‌شود. با راه‌اندازی دفاتر نمایندگی آستان ‌قدس رضوی در استان‌های کشور، این خدمت نیز همچون سایر خدمات محرومیت‌زدایی این معاونت، به صورت گسترده و عادلانه در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

حمایت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند از طریق اعطای بورسه تحصیلی در دانشگاه امام رضا(ع)، اهدای بسته‌های تحصیلی در ابتدای سال تحصیلی و توزیع بسته‌های غذایی بین دانش آموزان محروم تنها گوشه‌ای از اقدامات معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در راستای رسالت فقرزدایی و توانمندسازی محرمان است.

آستان قدس رضوی همانند یک دستگاه حمایتی، نیازمندان را به طور مداوم تحت پوشش قرار نمی‌دهد. این نهاد معنوی و موقوفاتی در رفع خلاهایی همچون اشتغال‌ و حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان گام برمی‌دارد و در این مسیر از طریق دفاتر استانی و با به میدان آوردن ظرفیت‌ها و امکانات سایر نهادهای همچون سپاه پاسداران، بسیج، کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیرین وارد عمل می‌شود.

به این ترتیب عواید محدود حاصل از موقوفات، تنها منابع مالی طرح‌های خدمت‌رسانی نخواهد بود و با اعتماد به این آستان مقدس، تمامی خیرین و نیروهای خدمت‌رسان متمرکز شده و خدمت در سطح گسترده‌تری انجام می‌شود.

در همین رابطه مصطفی خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با اشاره به اهتمام این آستان‌ مقدس در توسعه، تعلیم، تربیت و حمایت از دانش‌آموزان کم‌بضاعت اظهار کرد: از ابتدای تأسیس این معاونت تاکنون بیش از تعداد 150 هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و دبیرستان در 31 استان کشور توزیع شد.

وی افزود: از ابتدای تأسیس این معاونت تاکنون اقدام به توزیع بیش از 310 هزار بسته تحصیلی میان دانش‌آموزان محروم در استان‌های سراسر کشور کرده که اولویت نیز با مناطق کم‌برخوردار و غیرشهری بوده‌ است.

وی همچنین درباره جزئیات این خدمت توضیح داد: در سال 95 تعداد 67 هزار و در سال 96 نیز تعداد 100 هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی شامل کیف، مداد، خط‌کش، جامدادی، مداد رنگی، مدادتراش، مدادپاکن، دفتر نوشتاری و نقاشی هم‌زمان با بازگشایی مدارس در میان دانش‌آموزان روستاها و مناطق محروم کشور توزیع شد.

خاکسار قهرودی افزود: همچنین در سال 96، با هدف توسعه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند به 4 هزار دانشجو و طلبه محروم و 3 هزار دانش آموز نیازمند کارت هدیه تحصیلی به ارزش 100 هزار تومان اعطا شد.

در دی‌ماه سال جاری، هم‌زمان با میلاد حضرت زینب(س)، برای نخستین‎بار طرح توزیع تغذیه رایگان دانش‌آموزان مناطق محروم استان‌های خراسان توسط معاونت امداد مستضعفان آغاز شد.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با اشاره به توزیع بیش از یک میلیون وعده تغذیه رایگان تا پایان سال 97 بین دانش آموزان محروم استان‌های خراسان گفت: این طرح نیز در راستای عمل به منشور هفت‌گانه مقام معظم رهبری و اهتمام تولیت آستان قدس رضوی در جهت محرومیت‌زدایی با مشارکت چهارجانبه آستان قدس رضوی، کمیته امداد، سپاه امام رضا(ع) و آموزش و پرورش در مدارس کم‌برخوردار استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اجرایی می‌شود.

خاکسار قهرودی توضیح داد: در قالب این طرح با هدف تأمین سلامت، تغذیه و بهداشت دانش‌آموزان، تا پایان سال جاری یک میلیون وعده صبحانه رایگان از تولیدات کارخانجات آستان قدس رضوی، به ارزش اعتباری 25 میلیارد ریال میان 35 هزار دانش‎آموز در 120 روستا از 16 دهستان و 121 مدرسه توزیع می‌شود.

وی گفت: آستان قدس رضوی از مسیر اجرای این طرح به دنبال جهت دادن فرهنگی و معنوی به کمک خیران و هم‌افزایی ظرفیت‌های میان سازمانی است و می‌کوشد نهادهای مسئول را بیش از پیش به امر حمایت از دانش‌آموزان متوجه سازد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.