مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۸۹ میلیون مترمکعب آورد رودخانه‌ها به مخازن سدهای استان وارد شده و حجم ذخیره آب سدها را به ۲۷۵ میلیون مترمکعب رسانده است.

۸۲ درصد مخازن سدهای خراسان رضوی خالی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از  شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمد علایی گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۸۹ میلیون مترمکعب آورد رودخانه‌ها به مخازن سدهای استان وارد شده و حجم ذخیره آب سدها را به ۲۷۵ میلیون مترمکعب رسانده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: با توجه به خشکسالی کم سابقه سال آبی گذشته بخش و کاهش ورودی به سدهای استان، با وجود اینکه شاهد افزایش ۵۰ درصدی نزولات جوی نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته هستیم، اما کماکان بخش اعظم مخازن سدهای استان آبگیری نشده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، ۸۹ میلیون مترمکعب آورد ورودی به سدهای استان بوده که ۵۴ میلیون مترمکعب آن در بخش های کشاورزی، صنعت و شرب مصرف شده است.
علایی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون حجم ورودی به مخازن سدها ۱۳۹ میلیون مترمکعب و میزان مصرف بالغ بر ۱۹۹ میلیون مترمکعب بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی وضعیت ذخیره آب در سد دوستی را نامطلوب دانست و اظهار داشت: سد دوستی به عنوان اصلی‌ترین منبع تامین آب مشهد در سال‌های گذشته، هم اکنون تنها ۱۶ درصد ظرفیت آن آبگیری شده و چنانچه نزولات جوی قابل توجهی طی ماه‌های پیش رو در مناطق بالادست این سد رخ ندهد، شرایط سختی در جبران کسری تامین آب مورد نیاز کلانشهر مشهد از محل این سد رخ می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمهیدات لازم برای مدیریت شرایط بسیار سخت آبی در سال ۱۳۹۸ اندیشیده شده، اما گذر از این شرایط بدون اقدامات مدیریتی، فنی و اجتماعی جدی در تمام بخش‌ها اعم از کشاورزی، صنعت، خدمات و شرب و بهداشت میسر نمی‌شود.
انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.