فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، گفت: احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک شاهکار مهندسی و صنعتی است که با ساخت آن معادلات انرژی در منطقه تغییر کرده است.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس معادلات انرژی در منطقه را تغییر داد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم افتتاح رسمی فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس اظهار داشت: در اوج تحریم‌هایی که علیه ایران از سوی برخی کشورها اعمال شده و در چهل سالگی انقلاب اسلامی، شاهد افتتاح یک شاهکار مهندسی و صنعتی به دست مهندسان ایرانی و بدون دخالت خارجی‌ها هستیم.

وی افزود: افتتاح دو فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اواخر سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷، هستیم و اکنون شاهد افتتاح سومین فاز این پالایشگاه بزرگ هستیم و آمادگی داریم تا فاز چهارم آن را نیز احداث کرده و به مدار بهره‌برداری وارد کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد: این پالایشگاه به لحاظ وسعت، پیچیدگی و حجم کار در جهان بی‌نظیر است و جزو اقدام‌های مثال‌زدنی است که در یاد و خاطره ملت خواهد ماند.

محمد ادامه داد: خودکفایی در تولید بنزین، پرهیز از خام‌فروشی میعانات گازی و تولید فرآورده‌های با ارزش‌تر از جمله دستاوردهای احداث این پالایشگاه است و با راه‌اندازی فاز سوم آن معادلات انرژی در منطقه تغییر کرد.

وی با بیان اینکه احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس به لحاظ سطح کیفی تولید فرآورده‌ها در این پالایشگاه یک اقدام اساسی در جهت کاهش آلودگی هوا و کمک به محیط زیست است گفت: تولید فرآورده‌ها با استاندارد یورو ۵، نشان از اهمیت زیست محیطی این طرح دارد و از همه کسانی که در ثبت این افتخار ملی نقش داشتند تشکر می‌کنم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطر نشان کرد: این قرارگاه پس از خروج خارجی‌ها به بهانه تحریم‌ها، عملیات اجرایی این پالایشگاه را آغاز کرد و بر اساس آن معادل ۴ فاز پارس جنوبی، کابل‌کشی انجام شد و ۷۶ هزار تن تجهیز پالایشگاهی به همراه ۱۱.۵ میلیون بشکه مخزن ذخیره‌سازی ساخته شد و برای ۶ هزار نفر اشتغالزایی در بر داشت که تمامی این موارد تنها بخشی از دستاوردهای این طرح است.

محمد همچنین به آمادگی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای سرمایه‌گذاری در عملیات ساخت پالایشگاه آناهیتا در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم با احداث این پالایشگاه در غرب کشور شاهد تبدیل شدن منطقه غرب ایران به قطب جدید پالایشی باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.