رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران برخلاف امنیت ملی و مولفه های مرتبط با توسعه اقتصادی کشور و برخلاف عواطف انسانی است، تاکید کرد: با تعامل منطقی دستگاه قضایی و اجرایی با بانک ها، به هیچ عنوان نباید اجازه داد که چرخهای تولید در کشور، کند یا متوقف شود.

الفاظ از انتقال روح بیانیه "گام دوم انقلاب" عاجز است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، حضور حماسی ملت بزرگ ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را خنثی کننده تبلیغات وسیع دشمن دانست و تصریح کرد: ریشه این حرکت های عظیم مردمی، همان تحول عظیمی است که انقلاب اسلامی در ملت ایران ایجاد کرد و این ملت را به الگویی در سطح منطقه و بلکه جهان مبدل ساخت.

تمرکز مردم صرفا بر رفتار دشمنان نیست بلکه اقدامات مسئولان را نیز به خوبی رصد می کنند

رئیس قوه قضاییه، ایستادگی ملت صبور ایران اسلامی با فهم و بصیرت عمیق سیاسی و عزم و اراده استوار در مقابل جریانهای استعماری و سلطه گر را ناشی از تحول کمی و کیفی برآمده از اندیشه بزرگ انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: امروز، همه مردم با هر سطحی از دانش و وضعیت اجتماعی، دارای بینش و تحلیل سیاسی هستند و با فهم حوادث پیرامون خود، به خوبی حرکتهای دشمن را رصد می کنند. براین اساس، دیگر روزگاری که اجانب قدرت جولان داشتند و جز خواص، کسی متوجه این حرکات نبود، گذشته است و مردم بزرگ ایران در شهرها و روستاها از پیر و جوان و زن و مرد، رفتارهای امثال رئیس جمهوری آمریکا را می بینند و تحلیل می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه تمرکز مردم صرفا بر رفتارها و سخنان دشمنان نیست بلکه اقدامات و اظهارات مسئولان کشور را نیز به خوبی ملاحظه می کنند و مورد تحلیل و قضاوت قرار می دهند، این امر را نشان دهنده گستردگی و عمق فهم سیاسی ملت ایران خواند و افزود: این بصیرت، جز به برکت انقلاب اسلامی به دست نیامده است. امروز با وجود همه فشارهای اقتصادی و تبلیغات گسترده دشمن با به کارگیری تمام ابزارهای جنگ روانی اعم از شبکه های فارسی زبان ماهواره ای و فضای مجازی برای پیشبرد پروژه ناامیدسازی مردم، ملت ایران قدرت تفکیک بین کاستیها و سوء مدیریتها از یک طرف و اصل ارزش های انقلاب اسلامی از طرف دیگر را دارد. این شناخت، ثمره انقلاب اسلامی، دیدگاه های بلند امام راحل (قدس الله نفسه الزکیه) و رهنمودهای بصیرت افزای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه فهم و بصیرت سیاسی عموم مردم از بینش برخی خواص نیز عمیق تر است، خاطرنشان کرد: این مردم، مانند برخی تحلیلگران برج عاج نشین نیستند که صرفا تحلیل و سخنرانی کنند بلکه وقتی ندای رهبر خود را می شنوند، با تمام وجود در صحنه حضور می یابند و از ارزشهای انقلاب دفاع می کنند.

جریان مقاومت در منطقه، حاصل اندیشه انقلاب اسلامی است

آیت الله آملی لاریجانی، عزم استوار جریان مقاومت در برابر جبهه سلطه را نیز از برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: فهم مقاومت و کمک به مقاومت، سخنی است که انقلاب اسلامی به میان آورد؛ وگرنه کجا در عراق، سوریه و لبنان بحث مقاومت به این شکل مطرح بود؟ این جمهوری اسلامی بود که هم در پرداخت نظریه مقاومت و هم در عمل، پای این جریان ایستاد و امروز شاکله، فکر و تصورات جبهه مقاومت در منطقه، تغییرات اساسی پیدا کرده است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به تحول عظیم معنوی ناشی از انقلاب اسلامی در کشور، ضمن تسلیت مجدد به بازماندگان حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان، آرزوی علو درجات برای شهدا و شفای عاجل برای مجروحان و حادثه دیدگان، سخنان خانواده های شهدای این حادثه را نمونه ای بارز از این تحول معنوی دانست و گفت: عده ای از بهترین فرزندان این سرزمین در پاسداری از امنیت مرزها به شهادت رسیده اند.

انسان وقتی سخنان بازماندگان این عزیزان را می شنود، می بیند که تک تک کلمات آنان برای مسئولان کشور، روحیه بخش و در عین حال درس آموز است. پدر و مادری که هنوز پیکر مطهر فرزندشان را در مقابل چشم دارند، با غرور و بی واهمه می گویند اگر دشمن فکر می کند با این کارها ما از ارزش های انقلاب عقب می نشینیم، اشتباه می کند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: با داشتن این مردم با چنین عزم و روحیه ای، شکست دشمن قطعی است و امیدواریم که همه ما مسئولان، ضمن فهم صحیح همتراز با درک و بینش مردم بزرگمان، اجازه ندهیم که دشمن از نقاط ضربه پذیر نظیر مسائل معیشتی و اقتصادی به این ملت آسیبی وارد کند. امروز، مسئولان در برابر این عظمت فکر، اراده و اقدام مردم، مسئولیت سنگین تری دارند زیرا این سطح از درک، بصیرت، تدین و علاقه مندی یک ملت به کشورشان و ارزش های الهی در جهان بی نظیر است.

بر همین اساس همگی باید قدردان این نعمت عظیم باشیم و با تعظیم در برابر این مردم بزرگ، در جهت حل مشکلات آنها و احتراز از برخی سوء تدبیرها، تمام توان خود را به کار بندیم زیرا بی تردید خدمت به این مردم عزیز و توانمند، جهاد فی سبیل الله است و امیدواریم از حل مشکلات و گرفتاری های مردم، لحظه ای غافل نشویم.

بیانیه «گام دوم»، منبعث از روح بزرگ، تجربه عظیم و معرفت عمیق دینی رهبر انقلاب است

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه مهم مقام معظم رهبری با عنوان «گام دوم انقلاب»، شکل و روح خاص این بیانیه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مفاد این بیانیه از یک روح بزرگ، تجربیات عظیم انقلابی و معرفت عمیق دینی سرچشمه گرفته است و از زبان و بیان کسی است که از سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جریان مبارزات نهضت حضور داشته اند، مسئولیت های بسیار سنگینی را در سال های پس از پیروزی انقلاب تجربه کرده اند و سی سال نیز رهبری ملت بزرگ ایران را برعهده داشته اند.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: ایشان، هم تحلیل دقیقی از سرگذشت انقلاب ارائه و هم مسیر آینده را به خوبی ترسیم کرده اند. این بیانیه، نقشه راه ملت بزرگ ایران در مسیر تعالی کشور است و امیدواریم همه مخاطبان که عموم مردم، مسئولان، نخبگان، متفکران، اندیشمندان، صاحب نظران و خصوصا نسل جوان هستند، در جهت توجه به این بیانیه و تبیین و واکاوی ابعاد گوناگون آن گام های جدی بردارند و مسئولان نیز در این عرصه سرمایه گذاری لازم را داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه افزود: واقعا در بسیاری از فرازهای این بیانیه، الفاظ و کلمات برای انتقال کامل روح معنایی حاکم بر آن عاجز هستند اما در پشت صحنه این الفاظ، گویی یک پیر راه، مسیر عظیمی را که خود طی کرده و از پیچ و خم های آن به خوبی آگاه است، مورد تحلیل قرار داده و مسیر پیش رو را به مردم نشان داده است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی در این بیانیه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن در طول سال های گذشته همواره تلاش کرده است نگاه ما را نسبت به انقلاب تغییر دهد. البته محققان و متفکرانشان به خوبی از عمق حرکت عظیم امام راحل آگاه هستند و گاه از ایشان به عنوان "مردی که تاریخ را تغییر داد"، یاد می کنند اما به هر حال دستگاههای تبلیغاتی آنها کارشان این است که افکار خود را علیه جمهوری اسلامی تزریق کنند و گاه حتی به دنبال تغییر نگاه مسئولان نظام به اصل انقلاب هستند. البته بحمدالله تاکنون ناکام بوده اند اما رهبری عزیز انقلاب نیز بار دیگر با تیزبینی و کیاست، در این بیانیه با تحلیل دقیق گذشته انقلاب و ترسیم مسیر آینده، تلاش دشمنان را خنثی کردند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید مجدد بر ضرورت تبیین و واکاوی ابعاد گوناگون بیانیه «گام دوم انقلاب» بویژه توسط نسل جوان، گفت: البته جوانان بحمدالله در حرکت و تکاپو هستند و مسئولان نیز باید وظیفه خود را در این زمینه انجام دهند تا همگی با یک کار فراگیر در خصوص این بیانیه مهم، به فهمی مشترک دست یابیم.

تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران بزرگترین خطا در عرصه اقتصاد کشور است

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم، به صورت خاص به مشکلات کارخانه ها و واحدهای تولیدی اشاره و اظهار کرد: متاسفانه گاهی برخی اخبار در خصوص تعطیلی بعضی کارخانه ها و واحدهای تولیدی شنیده می شود. مکرر در این زمینه تذکر داده ایم اما باز هم عرض می کنم که امروز تعطیلی یک کارخانه یا واحد تولیدی و بیکاری کارگران، بزرگترین خطا در عرصه صنعت و اقتصاد کشور است و علاوه بر آسیب های اقتصادی، ابعاد مربوط به امنیت ملی و مباحث انسانی نیز در آن برجسته است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: وقتی یک کارگر با حقوق ناچیز بیکار می شود، با داشتن زن و فرزند چگونه باید زندگی کند؟ بر همین مبنا باید شعار اصلی ما امروز این باشد که هیچ کارخانه ای تعطیل نشود. بانک ها گرچه به لحاظ قانونی در برخی موارد حق توقیف کارخانه ها را دارند، اما باید در این زمینه تدبیر شود و ببینند که آیا واقعا توقیف یک واحد تولیدی برای بانک فایده ای دارد؟ بسیاری از امور در این زمینه قابل حل و فصل است. البته مشکلات بانک ها نیز باید درک شود اما امروز باید با تشخیص برخی ضرورت ها، مجموعه های قضایی و اجرایی در هر استان ضمن تعامل منطقی با مدیران بانکها اجازه ندهند هیچ کارخانه ای تعطیل شود.

رئیس کل بانک مرکزی هم برای جلوگیری از توقیف کارخانه ها توسط بانکها تدبیر کند

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی امروز برخلاف امنیت ملی و مولفه های مربوط به توسعه اقتصادی کشور است که ابعاد عاطفی و انسانی نیز دارد، تاکید کرد: چرخهای تولید در کشور نباید کند یا متوقف شود. امیدواریم با محوریت دادگستری ها و استانداری ها در سراسر کشور، این تعامل با بانک ها شکل بگیرد و از رئیس کل بانک مرکزی هم می خواهیم که در این زمینه تدبیر لازم را داشته باشند تا از تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی جلوگیری شود. البته تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما باید این اقدامات با قدرت بیشتری ادامه یابد تا ان شاء الله شاهد تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران عزیز نباشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.