علیرضا رفیعی‌پور  ضمن تکذیب شایعات پیرامون ذبح غیرشرعی مرغ گفت: شناسایی عاملان انتشار این شایعه در دست انجام است.

ذبح غیرشرعی مرغ صحت ندارد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان شیلات، درباره مباحث مطرح شده در برخی رسانه ها مبنی بر ذبح نامناسب و غیر شرعی مرغ، اظهارداشت: میلیون‌ها قطعه مرغ که شاید بالغ بر ۷۵۰ میلیون قطعه باشد،در کشور کشتار می‌شود و چنین اتفاقی رخ نمی دهد که سر یا پا در بدن مرغ باقی بماند و همین طور بسته‌بندی شود.

وی با بیان اینکه مطرح کردن  چنین مباحثی تشویش اذهان عمومی است،افزود: چنین چیزی با وجود ناظران شرعی در کشور اتفاق نمی‌افتد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه ممکن است ‌ ۱۰ درصد بریدگی نادرستی در لاشه مرغ اتفاق بیفتد،گفت: اما اینکه پا یا سر به طور کامل در بدن مرغ باقی بماند، صحت ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مرغ به کشور وارد نمی شود، افزود: ما واردات نداریم که مردم بگویند اینها وارداتی بوده و در داخل هم نظارت کامل است و اینکه گفته شده سر مرغ جدا نمی‌شود، غیرممکن است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد:شناسایی عاملان این اقدام که ممکن است عکس‌هایی را به صورت فتوشاپ درست کنند و در شبکه‌های مجازی منتشر کنند، در درست بررسی است.

وی با بیان اینکه پیش از این هم برخی در شبکه‌های مجازی اعلام کردند که گوشت سگ در رستوران‌ها  سرو می‌شود،افزود: با بررسی‌ها مشخص شد، آن چه ادعا می شد گوشت سگ است  گوشت بز بوده و قوه قضائیه با عاملان این کار به شدت برخورد کرد.

به گزارش مهر،دیروز برخی رسانه ها، خبری را مبنی بر اینکه مرغ با ذبح غیرشرعی و در حالی که سر یا پای آن  جدا نشده، بسته‌بندی شده بود، منتشر کردند.

واردات گوشت از ۱۰ کشور انجام می شود

رفیعی پور در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه بررسی‌های ما نشان داد که میزان بروز آنفلوآنزا نسبت به ماه گذشته ۹۸ درصد کاهش یافته است،گفت: پیش‌بینی می شود که سال آینده خطر جدی در این زمینه نداریم.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون گوشت از ۱۲ کشور وارد می‌شود،تصریح کرد:همچنین امکان واردات از ۴۰ کشور هم وجود دارد و در حال حاضر این که برخی ادعا می‌کنند واردات گوشت از برزیل متوقف شده است که این امر صحت ندارد و.

به گفته این مقام مسئول هم اکنون گوشت‌های برزیلی در دریا و بنادر در نوبت ترخیص است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.