۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
کد خبر: 645026

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: در بخش منابع 7 درصد رشد داشته‌ایم. از 29 هزار و 200 میلیارد ریال به 31 هزار و900 میلیارد ریال افزایش داریم و این موضوع نوید می‌دهد که با تحقق صددرصدی بودجه در سال 97 روبرو باشیم.

اصلاح بودجه سال 97 شهرداری
 
به گزارش قدس آنلاین ، بتول گندمی امروز در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در خصوص برخی از ویژگی‌های اصلاح بودجه سال 97 گفت: تاثیراتی که نوسانات نرخ ارز و قیمت‌ها داشته در اصلاح بودجه لحاظ شده. افزایش تعاملات با دستگاه‌های دولتی و اخذ مقداری از مطالبات همواره یکی از دغدغه‌های شوراها در گذشته هم بوده است که امسال کارنامه درخشانی دارد و بخشی از آن در اصلاح بودجه نمود داشته است.
وی ادامه داد: بهره‌گیری از سهم دولت در بازپرداخت و اصل و سود اوراق مشارکت در اصلاح بودجه لحاظ شده. ارتباط مگاپروژه‌های برنامه عملیاتی با ریز پروژه‌ا دیده می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد تصریح کرد: در مجموع در بخش منابع 7 درصد رشد داشتیم.از 29 هزار و 200 میلیارد ریال به 31 هزار و900 میلیارد ریال افزایش داریم و این موضوع نوید می‌دهد که با تحقق صددرصدی بودجه در سال 97 روبرو باشیم. عمده افزایش ما در بخش منابع در حوزه صنعت ساختمان است که یکی از کدهای مهم ما عوارض پروانه‌های ساختمانی است که 603 میلیارد تومان به 740 میلیارد تومان یعنی 23 درصد رشد را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده حجم بالای تقاضاست.
گندمی بیان کرد: در بخشی از منابع کاهش‌هایی هم داشته‌ایم؛ مثلا عوارض نوسازی 13 درصد ، حذف پارکینگ به میزان 23 درصد و... کاهش داشته‌اند. حذف پارکینگ یکی از سیاست‌های شورای پنجم در زمان بودجه 97 اعلام شد و همان زمان کاهش را لحاظ کردیم. مجددا شهرداری پیشنهاد 23 درصد کاهش را دارد که از نکات بارز اصلاح بودجه است.
وی با اشاره به اینکه « کد کمک دولت به قطار شهری 50 درصد کاهش داشته است»،  افزود:.شهرداری تلاشش را برای احقاق حق مشهد انجام داده اما سیستم دولت همراهی لازم را در برخی حوزه‌ها ندارد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه «در بخش مصارف همان 7 درصد افزایش را داریم»،گفت: بخشی از این افزایش اعتبارات هزینه‌ای به رفاهیات برمی‌گردد مثلا 25 میلیارد و 325 میلیون تومان به حوزه رفاهیات پایان سال اختصاص داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش اعتبارات تملک و دارایی 2 درصد کاهش داریم عمده کاهش به حوزه حمل و نقل برمی‌گردد دلیل کاهش این است که 70 میلیارد تومان فروش اتوبوس گذاشته بودیم اما این سیاست تغییر کرد و عملا70 میلیارد تومان فروش اتوبوس تعطیل شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.