البرز- گالری هنرهای زیبای کرج، میزبان ٧٠ اثر نقاشی و تولیدات کاربردی هنرهای تجسمی از هنرمندان دارای معلولیت مراکز توانبخشی استان البرز خواهد بود.

نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان دارای معلولیت البرز برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، اسفند ماه ٩٧، گالری هنرهای زیبای کرج ، با برپایی نمایشگاهی با عنوان " بنمای رخ"، میزبان  ٧٠ اثر نقاشی و تولیدات کاربردی هنرهای تجسمی از هنرمندان دارای معلولیت مراکز توانبخشی استان البرز خواهد بود .

این آثار که در کارگاه های هنر درمانی مراکز توانبخشی استان تولید شده اند در سه سطح در معرض بازدید عموم قرار خواهند گرفت .

در بخشی از بروشور این نمایشگاه آمده است : هنر، ابزاری برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت است و آموزش و استفاده از  ابزار و روشهای هنری علاوه بر کاربردهای کمک درمانی و غیر داروئی ، راهبردی کارآمد برای ایجاد فرصتهای برابر اجتماعی و شغلی در این زمینه محسوب می شود.   

نمایشگاه فرصتی برای حضور هنرمند در اجتماعی است که در آن زندگی و کار می کند. نمایش توانمندی، کسب هویت؛ منافع اقتصادی، بیان دیدگاه های هنری ، سهیم نمودن جامعه با نگاه هنرمند به زندگی و دنیا، و... و.   بخشی از محتوا و روند برگزاری نمایشگاه های هنری بزرگ جهان است.   

برگزاری چنین رویدادهائی علاوه بر نمایش توانائی های هنری افراد دارای معلولیت، می تواند بستری مناسب برای ایجاد فرصت های شغلی و حرفه ای  آنان را فراهم آورد .

این نمایشگاه توسط معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان البرز، برنامه ریزی شده و با همکاری آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی «اَدنو» اجرائی شده است.

 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز با هدف حمایت از  چنین رویدادهائی در حوزه هنرهای تجسمی افراد دارای معلولیت، تسهیلات لازم برای برگزاری نمایشگاه را فراهم آورده است .

گفتنی است: این نمایشگاه  از چهارم تا ششم اسفند ماه ١٣٩٧، ازساعت ٩ تا ١٧ در گالری هنرهای زیبا واقع در عظیمیه، ابتدای بلوار اقاقیا، هنرستان هنرهای زیبای پسران کرج، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/         

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.