رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه محرومیت و تبعیض از ویژگی‌های به ارث رسیده از دوران طاغوت است، گفت: باید دست ویژه‌خواران را کوتاه و کسانی را مشغول کار کرد که به منافع خود فکر نکنند.

باید دست ویژه‌خواران ازانقلاب کوتاه شود

به گزارش قدس آنلاین، سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی در رابطه با بیانیه رهبر معظم انقلاب و تاکید در مردمی‌سازی اقتصاد و کاهش تصدی‌گری دولت و سپردن کار بدست نیروهای جوان اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون آگاهی مردم از پیام امام(ره) و باور کردن حقانیت آن پیام و پیروی از وی بود. این مشارکت عمومی، بویژه تعهد جوانان بود که در مراحل مختلف، انقلاب را پیش برد و اگر احساس مسئولیت عمومی و از جان گذشتگی مخلصانه جوانان نبود معلوم نبود ما به این سرعت در براندازی نظام ستمشاهی موفق شویم.

وی با بیان اینکه انقلاب و پیروزی آن بسیار مهم بود ولی مهمتر از آن دوام و بقای ارزش‌های انقلاب است، گفت: دستیابی به این پیروزی و دوام و بقاء انقلاب مستلزم همان شرایطی است که انقلاب را بوجود آورد و منتهی به پیروزی آن شد.

میرسلیم همچنین افزود: کارها باید بدست مردم بیفتد و با تلاش و کوشش و احساس مسئولیت مردم و نظارت دائمی آنها، انجام گیرد و دولت فقط خدمتگزار و تسهیل کننده و راهنمای مردم باشد. در این تلاش و کوشش مستمر طبیعتا جوانان پرشورترین و مبتکرترین و با نشاط‌ترین جایگاه را دارند و باید داشته باشند.

وی همچنین ضمن تاکید بر سپردن امور به جوانان گفت: نسل جوان دوران انقلاب امروز به سالمندی نایل شده است و باید در این دوران تجربیات خود را به نسل‌های بعدی منتقل کند تا همواره نشاط و طراوت انقلابی حفظ شود ولی تا حدودی از این وظیفه مهم غفلت شده است و امیدواریم بر مبنای همین یادآوری‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری جبران مافات بشود تا از افسردگی و یأس مصون بمانیم.

محرومیت و تبعیض از ویژگی‌های به ارث رسیده از دوران طاغوت است

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بخش دیگری از بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص توجه به نیازمندان و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه گفت: محرومیت، استضعاف و تبعیض از ویژگی‌های به ارث رسیده از دوران طاغوت است. مهمترین آرمان‌ انقلاب رفع محرومیت و استضعاف گروه‌های آسیب پذیر اجتماعی و زدودن آثار تبعیض است که منجر به ثروتمند شدن عادلانه مردم و کشور و در عین حال کسب درجات و رتبه‌های برتر در میان سایر کشورهای دنیا می‌شود.

وی همچنین افزود: جمهوری اسلامی برای توزیع عادلانه فقر برپا نشده است اما توزیع عادلانه ثروت نیازمند آن است که دولتمردان در درجه اول و سپس نمایندگان مردم و نیز متصدیان امور قضا، کاری جز خدمت به نظام جمهوری اسلامی و مردم نداشته باشند و تا موقعی که لباس کارگزار حکومت را بر تن دارند به خود و منافعشان نیندیشند. در یک کلام زندگی و قابلیت‌های خود را وقف خدمت به نظام و مردم بکنند که البته شغل مقدسی است.

میرسلیم در ادامه افزود: بنابراین استفاده از اطلاعات و امکانات و قدرت و مزایای وابسته به حکومت که همه مصادیق ویژه خواری است و متأسفانه بسیاری از کارگزاران به شکل‌های مختلف بدان آلوده شده‌اند، کاملا مردود است و انصافاً اگر نظارت عمومی شکل می‌گرفت و تضعیف نمی‌شد این موارد انحرافی که در سه قوه مصادیقشان را می بینیم، رخ نمی داد.

باید دست ویژه خواران را کوتاه کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ضمن اشاره به راهکارهای خروج از این وضعیت افزود: بنابراین بدون فوت وقت باید دست ویژه خواران را کوتاه کرد و کسانی در سه قوه باقی بمانند و مشغول ایفای وظایف مقدسشان شوند که سایر کارهای شخصی و اقتصادی و جلب منفعت آنی یا دائمی را کلاً رها کرده باشند و بخواهند خود را وقف نظام و خدمت به مردم کنند.

وی همچنین افزود: اگر نمی‌توانند از این شائبه خود را پاک کنند، صادقانه استعفا دهند و به کسب و کار شخصی و ثروت اندوزی خود بپردازند و جایگاه خدمتگزار حکومتی را برای کسانی خالی کنند که مخلصانه و بدون اختلاط منافع بخواهند امور حکومتی نظام جمهوری اسلامی را پیش ببرند و متقابلا این وظیفه حکومت است که نیازمندی‌های معیشتی آنها را برآورده کند به گونه‌ای که کرامت آنها در سمتی که متصدی آن می شوند، محترم شمرده شود.

میر سلیم همچنین ضمن اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه اخیر خویش به موضوع مقابله با گسترش تفکر غرب و آمیخته شدن آن با سبک زندگی مردم در کشور گفت: نزدیک به دویست و پنجاه سال است که در غرب براثر اشتباهات فاحش کلیسا در قرون وسطی، معنویت تحت شعاع مادیات قرارگرفته، دنیا اصالت پیدا کرده و آخرت فراموش شده، مصرف برای مصرف و لذت برای لذت و رفاه برای رفاه رواج پیدا کرده است.

وی همچنین ضمن اشاره به نتایج سوء این تفکر گفت: در نتیجه خانواده، اخلاق و آموزش متأثر شده و تضعیف یا محدود یا منحرف شده است و شالوده زندگی جدید صرفاً دنیاطلبانه‌ای ریخته شده که در آن مقدسات و خیرات و عدالت حذف یا کمرنگ شده و بحران‌هایی را به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی آفریده است.

مدیران کمتر خود را با فقرا تطبیق می‌دهند و اغلب گرفتار تشریفات شده‌اند

میرسلیم در ادامه افزود: اینها همه بر رسوبات طاغوتی سوار شده و بعد از پیروزی انقلاب با تعبیرهای اشتباهی که از مفهوم آزادی در جامعه القا شده، هویت معنوی و سبک زندگی توأم با صفا و سادگی را که اهل بیت به ما شناسانده بودند و همواره نجات بخش ما بوده تا حدودی به فراموشی سپرده یا شبهه‌ناک کرده است. عالِم و روحانی ما کمتر به زی طلبگی می‌اندیشند، مدیران و فرماندهان ما کمتر خود را با شرایط ضعیف‌ترین گروه‌ها تطبیق می‌دهند و اغلب گرفتار تشریفات شده‌اند، تجار و سرمایه داران ما کمتر به وظیفه امناء‌الرحمانی خود می‌اندیشند و به جای سبقت در خیرات مشغول تکاثر و تفاخر شده اند.

وی در پایان افزود: در چنین شرایطی جامعه کمتر متکی به خودباوری و هویت اسلامی- ایرانی اصیل است و تشبه به بیگانگان، نزد عده بسیاری قدر و منزلت آفرین و باعث می‌شود تا از ظاهر ارزش‌های انقلابی بیشتر استفاده ابزاری می‌شود که در این انحراف، خیانت و جهالت به هم درآمیخته است. خیانت آن به خودخواهی و جهالت آن به میراث فرهنگی باقیمانده از دوران طاغوت بر می‌گردد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.