غلامحسین شافعی با تأکید بر گسترش رابطه بخش خصوصی و وزارت نیرو گفت: بخش خصوصی در مورد خصوصی‌سازی در مسئله انرژی و آب آماده هر نوع همکاری است.

بخش خصوصی آماده همکاری با وزارت نیرو در خصوصی‌سازی آب و انرژی است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آ«لاین، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در نشست صبحانه کاری وزیر نیرو با فعالان بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: بر اساس بند الف تبصره یک قانون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی ایران وظایف جدیدی در ارتباط با سند آب و کشاورزی بر عهده این اتاق نهاده شد تا ظرف مدت سه سال دفتر ویژه راهبردی آب در اتاق ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه این دفتر زودتر از موعد مقرر در اتاق ایجاد شد، گفت: در رابطه با این موضوع کارهای زیادی انجام شده که مورد عنایت وزارت نیرو واقع شد و اقدامات انجام شده منجر به تشکیلکارگروه مشترک بین اتاق بازرگانی ایران و وزارت نیرو شد.

شافعی گفت: این دفتر مطالعات عمیقی در مورد آب و بحران‌های پیش‌رو انجام داد و به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شد که حتی در ارتباط با طرح فدک از اجرای این طرح جلوگیری شد.

وی اظهار داشت: تشکیل کارگروه خصوصی‌سازی آب با موافقت وزارت نیرو در این دفتر ایجاد شده و امیدواریمکارگروه خصوصی‌سازی آب به نتایج خوبی برسد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: مسئله هدفمندی موضوع انرژی در اتاق همواره مورد بحث بوده و موضوع هدفمندی انرژی  چالشی بزرگی در اقتصاد کشور است و باید به آن توجه شود تا در آینده با مشکلات روبه‌رو  نشویم.

شافعی گفت: توجه به اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید در وزارت نیرو خواسته دوستان ما در تشکل‌های اتاق است و برای راه‌اندازی بازار انرژی و بازار آب نیازمندیم تا در آینده به آن توجه شود.

وی گفت: در نهایت گسترش رابطه بخش خصوصی با وزارت نیرو لازم است و در خصوصی‌سازی در مسئله انرژی و آب می‌طلبد که تمرکز بیشتری در وزارت نیرو انجام شود و بخش خصوصی هم آماده هر نوع همکاری در این رابطه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.