ابوالفضل قناعتی با تاکید براینکه بدهی ۵۲ هزار میلیاردی به جای مانده از مدیریت پیشین شهرداری تهران صحت ندارد، گفت: دوستان اصلاح طلب به این سوال پاسخ دهند که عملکرد مدیریتی و خدمات رسانی آنها در دوره کنونی در چه سطحی است و انتفاع مردمی مدیریت اصلاح طلبان در شهر چگونه بوده است؟

بدهی ۵۲ هزار میلیاردی شهرداری تهران دروغ بزرگ اصلاح‌طلبان است

ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی قدس آنلاین، با بیان اینکه نرخ رقم بدهی عنوان شده از سوی مدیران کنونی شهرداری تهران گیرانداختن مدیران جهادی در بن بست سیاسی است گفت: خوشبختانه آقای قالیباف و مدیران پیشین شهرداری حی و حاضر و در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند بنابراین می توانند در برابر تهمت های وارد شده با دلیل و مدرک عنوان کنند که رقم بدهی اعلام شده به هیچ وجه واقعیت ندارد. 

وی درخصوص سبک محاسبه های اعلام شده افزود: سبک محاسبه در جابه جایی شرکت ها، سازمانها ،نهادها در قالب فصل مشترک انجام می شود بنحوی که سیستم قبلی با در اختیار گذاشتن اطلاعات ومدارک مجموعه به سیستم جدید در قالب یک فصل مشترک تمامی مسائل مالی را عنوان می کند تا موضوعات به صورت شفاف مشخص شود. به نظر می رسد در هیاهوهای ایجاد شده از سوی مدیران جدید شهرداری بهتر است آقای گودرزی معاون مالی -اقتصادی شهرداری پیشین تهران با تیم خود در  قالب یک فصل مشترک مشخص کنند که شهرداری بابت فعالیتهای خود به بیرون تا چه میزان بدهکار است.

عضو سابق شورای شهر تهران اظهار داشت: این مساله باید روشن شود که آیا شهرداری ۱۶هزار میلیارد بدهکار است یا ۵۲ هزار میلیاردی که مدیران فعلی شهر از آن دم می زنند؟ مسلما تمامی اسناد و مدارک موجود است و پیمانکاران هم می توانند طلب خود را عنوان کنند. از این رو باید گفت آنچه توسط مدیران شهری فعلی درخصوص بدهی شهرداری تهران در دوران دکتر قالیباف عنوان می شود گیر انداختن مدیریت دوران دکتر قالیباف در دست اندازهای سیاسی و تخریب افکارعمومی نسبت به عملکرد مطلوب آن مدیر جهادی است.

ابوالفضل قناعتی افزود: به نظر می رسد در راستای پایان دادن به شائبه های ایجاد شده درخصوص میزان بدهی شهرداری تهران در دوره مدیریت دکتر قالیباف لازم است این موضوع حتما توسط ناظران سازمان بازرسی کل کشور و مقامات قضایی یک بار برای همیشه مورد نظارت قرار بگیرد چرا که بعید نیست مدیران آتی شهرداری از دوستان اصلاح طلب رقم را چندین برابر کنند! اگر ناظران دستگاه های حسابرسی قاعده قانون را دراین‌باره مورد توجه قراردهند مسلما از سایر تهمت ها پیشگیری خواهد شد.

قناعتی تفاوت میزان بدهی دکتر قالیباف را در نحوه سود آوری برای شهر با میزان بدهی شهرداری فعلی با کم کاریها اینگونه تبیین نمود: اگر بخواهیم عملکرد قالیباف در دوران مدیریت شهری ایشان را با امروز شهرداری تهران و میزان بدهی ایجاد شده، مورد بررسی و قیاس قرار دهیم به لحاظ  اقتصادی تفاوت عملکردها ومدیریت به خودی خود مشخص می شود. بر فرض آنکه بدهی شهرداری دوران مدیریت دکتر قالیباف ۵۲ هزار میلیارد تومان بوده است آیا سود اقتصادی از محل آورده های عمرانی شهرداری تهران را محاسبه کرده اید؟ در ازای آن چه خدماتی در یک سال گذشته از سوی مدیریت شهری اصلاح طلبان ارائه شده است؟

وی دراین باره افزود:  اگر قرار بود پل صدر یا بسیاری از پروژه های عمرانی بزرگ اکنون ساخته شود آیا نباید چندین برابر آن زمان هزینه می شد؟ اگر آقای قالیباف ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد آیا امروز با ۱۵۰ هزار میلیارد تومان قادر به ساخت پروژه های دوران مدیریت ایشان هستید؟ اینکه فعالیت های دوران دکتر قالیباف از نظر اقتصادی چقدر برای شهر تهران مفید به فایده بوده ، بسیار حائز اهمیت است, وگرنه همه نهادها بدهی دارند. اینکه آقای قالیباف کار کرده وبدهکاری دارد بدتر است یا مدیریت شهری جدید که کاری نکرده بدهکار است؟

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح نمود: شهرداری تهران در حال حاضر ماهیانه ۷۰۰میلیارد بدون صورت دادن کاری به پرسنل خود حقوق می دهد آیا این ضرر نیست؟ اما فردی مثل دکتر قالیباف که مثلا در تهران ۷۰۰۰ هزار میلیارد کار انجام می دهد اگر ماهیانه ۷۰۰ میلیارد حقوق هم پرداخت کند یقینا  توجیه  وسود اقتصادی دارد. بنده معتقدم سرمایه به جا مانده از دوران دکتر قالیباف باید توسط اقتصاددانان برجسته شهر و حسابگران مالی محاسبه شده تا مشخص شود بدهی شهرداری مهم است یا آورده اقتصادی آن برای شهر تهران.

قناعتی در خصوص بدهی شهرداری در دوران اقای نجفی گفت: بی شک توان اجرایی آقای دکتر نجفی را هرگز نمی توان با توان اجرایی دکتر قالیباف یکسان دانست. اینکه بدون هیچ اتفاقی آقای دکتر نجفی ۳ هزار میلیارد به بدهی شهر افزوده موضوع جدیدی نیست چرا که بعد از ایشان هم اتفاق جدیدی در حوزه عمرانی شهر رخ نداده و دائم به بدهی شهر افزوده می شود. بهتر است دوستان اصلاح طلب به این سوال پاسخ دهند که بروز و ظهور عملکرد مدیران شهری دوره شما در چه عملکردی قابل تماشاست؟ انتفاع مردمی مدیریت اصلاح طلبان در شهر چگونه بوده است؟ آیا کسانی که داعیه شفافیت وحمایت از حقوق شهروندان را دارند نباید عملکردی از خود به جای بگذارند بدون اینکه بدهی به شهر تحمیل کنند؟ متاسفانه نگاه مدیران شهری به شهر نگاه خدمت نیست بلکه نگاهی سیاسی برای تخریب جناح مقابل است.

 عضو سابق شورای شهر از اصلاح طلبان در شهرداری و شورای شهر خواست: در جمع بندی در کلانشهری مثل تهران با توجه به اینکه دولت تا کنون حتی یک ریال به تعهدات مالی خود درباره شهرداری عمل نکرده و شهر در بن بست قرار گرفته است آیا می توان انتظار داشت با آن همه کاری که دکتر قالیباف در شهر ارائه داد شهر بدون بدهی اداره شده باشد؟ چگونه یک شرکت کوچکی که فعالیت اقتصادی انجام می دهد بدهی دارد اما شهرداری تهران در ازای آباد کردن کلانشهری مثل تهران با این جغرافیای بزرگ بدهی نداشته باشد؟

ابوالفضل قناعتی در پایان عنوان کرد: چرا دوستان اصلاح طلب و مدیران شهری از دولت بابت عدم پرداخت بدهی خود به شهرداری خرده نمی گیرند ومیزان بدهی دولت را حساب نمی کنند؟ متاسفانه در پاسخ باید گفت مدیران فعلی بنا دارند در برابر مجموعه خدمتگزاری مثل قالیباف وجریان اصولگرا به هر نحوی بایستند وتا می توانند آنها را تخریب کنند, به قول معروف هر چقدر دروغ بزرگ تر باشد چه بهتر مردم زودتر باور می کنند...این خط ومشی جریان اصلاح طلب در برابر خدمات جهادی مدیریت دکتر قالیباف است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.