رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: سیستم کمک داور ویدئویی در دو مسابقه دیگر آزمایش می‌شود و سپس برای دیدار دربی پایتخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمک داور ویدئویی درچه صورت برای دربی تهران استفاده می‌شود؟

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، داود رفعتی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره زمان استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) گفت: استفاده از این سیستم یک مقدار پیچیده است. کمک داور ویدئویی یک بیزینس است و باید لایسنسش را خرید. باید ساز و کار و سخت افزار آماده باشد.

وی افزود: روز گذشته در جریان بازی پرسپولیس با پدیده در جام حذفی این سیستم مجددا در ورزشگاه آزادی آزمایش شد. این سیستم در یک بازی استقلال و یک بازی پرسپولیس مجددا مورد آزمایش قرار می گیرد.  اگر موفقیت آمیز بود حتما از آن برای دربی (دهم فروردین) به صورت آنلاین استفاده می کنیم.

رئیس دپارتمان داوری تاکید کرد: به فیفا هم نامه نوشته ایم که بیایند امکاناتمان را ببینند. بعضی استادیوم ها وضعیت فیلمبرداری ضعیفی دارند که باید سخت افزارش را فراهم کرد.

رفعتی همچنین درباره انتخاب علیرضا فغانی به عنوان داور خط بازی پدیده با سپیدرود، گفت: در بازی پدیده با سپیدرود ایشان داور خط خواهد بود. این برای همه داوران تکرار می شود. از تخصص و مهارت فغانی برای سایر داوران استفاده کنیم. در بازی پرسپولیس و نفت سلیمان هم از آقای اکبریان پشت خط استفاده شد.

رئیس دپارتمان داوری در پاسخ به این سئوال که قرار است چطور از تخصص فغانی در این بخش استفاده شود؟ یادآور شد: ما در این مسئله تخصص نداشتیم. کلاس یک روزه ای را هم در نیم فصل برای داوران برگزار کردیم و آقای فغانی همکارانش را آموزش داد. هنوز نواقص و ایراداتی به چشم می خورد. از آقای فغانی خواهش کردم در این بازی داور پشت دروازه باشد و نحوه کمک کردن را به داوران بازی آموزش بدهد. همچنین قرار است از این داور فیلمبرداری کنیم و برای آموزش سایر داوران از آن استفاده کنیم. فغانی با ما همکاری کامل دارد و با کمیته داوران هماهنگ است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.