با حضور استاندار خراسان رضوی همایش تبیین نحوه فعالیت معین های اقتصادی با حضور فرمانداران و بخشداران استان برگزار شد.

توانمندسازی اقتصاد مهمترین برنامه خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، علی رضا رزم حسینی در این همایش گفت: تلاش برای توانمندسازی حوزه اقتصادی مهمترین برنامه در استان به ویژه در دستور کار همه فرمانداران استان است که باید به بهترین نحو انجام شود.

وی بر ضرورت نظامند کردن مثلث توسعه اقتصادی در خراسان رضوی تاکید و بیان کرد: علاوه بر توانمندسازی حوزه اقتصادی، توسعه منطقه نیز باید مد نظر همه فعالان و دست اندرکاران در سطح استان باشد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مدل های موفقی در کرمان پیاده شده که با ضعف ها و قوت هایی که در آن مدل توسعه اقتصادی بوده می توان الگوی موفقی را نیز در خراسان رضوی رقم زد.

وی بر لزوم همکاری همه دستگاههای دولتی در راستای تحقق توسعه اقتصادی تاکید و بیان کرد: می توان با اتحاد و انسجام این مدل جدید اقتصاد مقاومتی را در خراسان رضوی نهادینه کرد.

رزم حسینی بر لزوم توانمندسازی روستانشینان نیز تاکید و بیان کرد: روستاییان با تشکیل تعاونی در راستای توسعه محل زندگی خود می توانند اقتصاد و محیط پیرامون خودشان را توسعه دهند.

همایش تبیین نحوه فعالیت معین های اقتصادی با حضور فرمانداران و بخشداران استان با هدف تبیین مدل موفق اقتصاد مقاومتی با رویکرد مردمی و معین های اقتصادی در استان کرمان، برگزار شده است.

بر اساس طرح پیشنهادی استاندار خراسان رضوی موسوم به 'مثلث توسعه اقتصادی' این استان به ۱۲ منطقه اقتصادی تقسیم شده تا با تعیین معین اقتصادی برای هریک از این بخش ها رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد.

در قالب مثلث توسعه اقتصادی سه ضلع نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان تعریف شده و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون این مثلث قرار گرفته اند.

استاندار خراسان رضوی پیشتر گفته بود: در این استان ۱۲ منطقه اقتصادی مشخص شده که باید از ثروت های روستاها در این مناطق استفاده و برای سرمایه گذاران در هر منطقه فرش قرمز پهن شود

منبع: استانداری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.